تعداد کاربران ماهانه تیک تاک از مرز یک میلیارد گذشت

تیک تاک می‌گوید با وجود موانع موجود، این پلتفرم با سرعت در حال رشد است و اکنون تعداد کاربران ماهانه‌اش از مرز یک میلیارد عبور کرده است.

چنین رقمی برای پلتفرمی که آگوست ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرده و با فشارهای مختلف دولت‌ها خصوصا ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کند، آمار چشمگیری است.

محبوبیت تیک تاک از زمان همه‌گیری کرونا و شرایط قرنطینه افزایش یافت. سه ماهه اول ۲۰۲۰ یکی از پربارترین فصل‌ها برای تیک تاک بود و این پلتفرم توانست در حدود ۳۱۵ میلیون بار دانلود را ثبت کند و در جایگاه پردانلودترین اپلیکیشن بازار در فصل اول سال گذشته میلادی نشست.

بر اساس گزارش‌های آماری، درآمد بایت‌دنس در سال ۲۰۲۰ در حدود دو برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده و به رقمی در حدود ۳۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. در گزارش منتشر شده از سوی «SensorTower»، تعداد نصب برنامه تیک تاک از زمان راه‌اندازی تاکنون به رقمی بالغ بر ۳.۲ میلیارد نصب رسیده است که البته این آمار شامل دانلود برنامه Douyin، یعنی نسخه چینی تیک تاک نیز می‌شود. همچنین میانگین تعداد کاربران ماهانه تیم تاک در ماه آگوست ۲۰۲۱ در حدود ۲۵ درصد نسبت به ماه آگوست ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز ارزش بایت‌دنس به ۴۲۵ میلیارد دلار رسید.

با این وجود به نظر می‌رسد بایت‌دنس با فشارهای مختلفی از سوی قانونگذاران مواجه است و به همین دلیل مجبور شده برخی برنامه‌های خود را به تعویق بیاندازد. فشارها و محدودیت‌های داخل چین از یک طرف و فشارهای خارجی از سوی ایالات متحده از سوی دیگر، شرایط سختی را برای تیک تاک رقم زده است. هرچند با دستور جو بایدن، رئیس جمهور وقت آمریکا ممنوعیت‌های اعمال شده برای تیک تاک لغو شد، ولی در زمان دولت ترامپ و به اتهام جمع‌آوری داده‌های حساس کاربران آمریکایی، این شرکت مشکلات زیادی را از سر گذراند.

منبع:Digiato

آموزش دوره CCNP

مطالب مرتبط