خالق ChatGPT تأیید کرد که این چت‌بات «تنبل» شده است

OpenAI تأیید کرده که ChatGPT تنبل‌ شده است. این شرکت برای رفع مشکل دنبال راهکار می‌گردد.

از چند روز گذشته شنیده‌ایم که مدل زبانی بزرگ GPT-4 از شرکت OpenAI مثل قبل کار نمی‌کند و کاربران شکایت می‌کنند که کارهایی را که قبلاً به‌راحتی انجام می‌داد، با کندی انجام می‌دهد. اکنون مشخص شده این شکایات واقعاً درست بودند، زیرا OpenAI اخیراً تأیید کرده است که GPT-4 «تنبل‌تر» شده است.

OpenAI در پستی در X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) توضیح داد که چرا GPT-4 جدیداً مثل قبل نیست؛ ظاهراً علتش به این موضوع برمی‌گردد که این شرکت هوش مصنوعی، مدل را از ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان)، یعنی دقیقاً یک ماه قبل، به‌روز نکرده است.

اوپن ای‌آی هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چرا مدل را به‌روز نکرده، ارائه نداده، اما می‌گوید که این حرکت «عمدی» نبوده است.

OpenAI در حال کار روی رفع این مشکل است، اما زمان انتشار به‌روزرسانی برای کاربران هنوز مشخص نیست. در همین حال، اگر از ChatGPT استفاده می‌کنید که توسط GPT-4 پشتیبانی می‌شود، شاید تنها در زیر مجموعه‌ای از تسک‌ها کاهش عملکرد را مشاهده کنید. مجدداً، OpenAI تسک‌هایی را که این مدل زبانی در پاسخگویی به آن تنبلانه عمل می‌کند، فاش نکرده است.

به‌عنوان یادآوری، GPT-4 قدرت اصلی بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی غیر از ChatGPT است. بااین‌حال، دقیقاً مشخص نیست که به‌روزرسانی نکردن GPT-4 برای یک ماه چگونه بر عملکرد سایر مدل‌های هوش مصنوعی مانند Copilot مایکروسافت تأثیر می‌گذارد.

اگر از عملکرد GPT-4 راضی نیستید، می‌توانید از Gemini شرکت گوگل که اخیراً راه‌اندازی شده است استفاده کنید، این چت‌بات به‌ خوبی آن عمل می‌کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط