چگونه بازی‎‌های PS4 را به PS5 ارتقا دهیم؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

شرکت سونی جزئیات عملکرد سیستم ارتقای خود برای بازی‌های cross-gen در پلی استیشن ۵ را ارائه کرد.

شرکت سونی و بعضی از توسعه دهندگان نسخه‌ ارتقا یافته PS4 به PS5 بازی‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. هنوز مشخص نشده که بازیکنان چگونه می‌توانند بفهمند امکان این بروزرسانی را دارند، اما سونی قبل از راه اندازی کنسول ps5 در ماه آینده با دستورالعمل‌های دقیق به آن پرداخته است. به روز رسانی در Xbox ساده نخواهد بود، اما تهیه نسخه پشتیبان در پلی استیشن ۵ خیلی مشکل نیست.

دستورالعمل‌ها براساس اینکه یک دیسک یا یک بازی دیجیتالی را به روز می‌کنید، دو نوع است که هیچکدام سخت نیست و در صورت داشتن PS5 فقط چند مرحله است.

برای به روزرسانی یک بازی به PS5 به یک درایو دیسک نیاز است که قیمت بالایی دارد. بازی‌های دیجیتالی را می‌توان در هر یک از نسخه‌های پلی استیشن ۵ به روز رسانی کرد اگر قصد تهیه یک سیستم دیجیتالی را دارید، پیشنهاد می‌شود هر بازی پلی استیشن ۴ را که در لیست خواسته‌های خود دارید از طریق PSN خریداری کنید.

برای نسخه دیسک، فقط مطمئن شوید که با کنسول PS5 خود وارد سیستم شده اید، دیسک بازی را وارد کرده و سپس برای ارتقا مرکز بازی را انتخاب کنید. به این ترتیب کنسول PS5 عنوانی که با دیسک بازی مرتبط است را بارگیری می‌کند. از این به بعد می‌توانید نسخه PS5 را تا زمانی که دیسک PS4 در درایو است بازی کنید. در حال بارگیری نسخه جدید صدور مجوز تأیید اعتبار لازم است. برای بازی دیجیتال، فقط کافی است بازی را در فروشگاه PlayStation یا مرکز بازی پیدا کنید و گزینه ارتقا را انتخاب کنید. اگر این کار را نکنید، نسخه PS5 را دریافت نخواهید کرد. در برخی موارد، ممکن است فقط یک نسخه پلی استیشن ۴ وجود داشته باشد.

سونی در بخش سوالات متداول وبلاگ پلی استیشن گفت:” توجه داشته باشید توانایی انتقال سیوهای بازی بین نسخه PS4 و نسخه PS5 همان بازی با تصمیم سازنده است. “

در جای دیگری از صفحه پشتیبانی جزئیات اجرای بازی‌های PS4 گفته شده که از طریق ارتقا به PS5 قابل اجرا نیستند. برخلاف نگرانی‌های اولیه مبنی بر اینکه قابلیت بازگشت به گذشته PS5 بسیار محدود و تنها یک لیست ۱۰ تایی است، این تعداد رو به افزایش است. همچنین سونی توضیح داد که چگونه Game Boost برخی از کتابخانه‌های سازگار با قابلیت بازگشت به گذشته را افزایش می‌دهد. حتی بازی‌هایی که به روزرسانی خاصی ندارند نیز می‌توانند پیشرفت کنند، زیرا این سیستم تا حدودی شبیه قابلیت، افزایش عملکرد در PS4 Pro است. بسته به بازی ممکن است نتایج متفاوت باشد.

ارتقای PS4 به PS5 با Disc Drive

  1. وارد حساب خود در کنسول PS5 شوید (یا یک حساب کاربری ایجاد کنید).
  2. دیسک بازی PS4 را وارد کنید.
  3. برای بازی PS4 به مرکز بازی بروید.
  4. گزینه ارتقا را در مرکز بازی انتخاب کرده و ارتقا را مرور کنید.
  5. برای دانلود / خرید محتوا، دانلود (یا خرید با قیمت تخفیف) را انتخاب کنید.
  6. پس از اتمام دانلود، می‌توانید با قرار دادن دیسک بازی PS4، بازی دیجیتال PS5 را انجام دهید. برای انجام بازی باید هر بار دیسک را داخل کنسول قرار دهید.

ارتقای PS4 به PS5 با دیجیتال کپی

  1. وارد حساب خود در کنسول PS5 شوید.
  2. بازی PS5 را در فروشگاه PlayStation یا با جستجو پیدا کنید و برای بازی PS5 به مرکز بازی بروید.
  3. گزینه ارتقا را در مرکز بازی انتخاب کرده و ارتقا را مرور کنید.
  4. برای دانلود / خرید محتوا، دانلود (یا خرید با قیمت تخفیف) را انتخاب کنید.
  5. پس از اتمام بارگیری، می‌توانید بازی PS5 را انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *