اپل فروش اکثر مدل‌های آی‌مک پرو را متوقف کرد

به نقل از نبض فناوری اپل در حالی فروش اکثر مدل‌های آی‌مک پرو را متوقف کرده که همچنان کاربران در بازار جهانی می‌توانند نسخه‌های مختلف آن را از فروشگاه‌های شخص ثالث خریداری کنند، البته موجودی آن‌ها هم پس از مدتی به پایان می‌رسد و نمی‌توانند دوباره آن‌ها را تامین کنند.

اپل در سال ۲۰۱۷ از آی‌مک پرو رونمایی کرد تا یک ورک‌استیشن قدرتمند با پردازنده‌های زئون اینتل در اختیار کاربران قرار دهد. شاسی این محصول مشابه دیگر مدل‌های آی‌مک است، با این حال از سیستم خنک‌کننده بهینه‌تری بهره می‌برد و رنگ خاکستری فضایی دارد.

با وجود مشخصات قدرتمند و البته قیمت بالا، اطلاعی از میزان موفقیتش در بازار نداریم. این محصول در بخش خاصی از بازار حضور دارد و البته اپل با معرفی مک پرو جدید، نگاه بسیاری از کاربران را به آن معطوف کرد.

در کنار این موضوع، کوپرتینویی‌ها احتمالا در آینده از نسل کاملا جدید آی‌مک رونمایی می‌کنند که از CPU و GPU انحصاری این کمپانی بهره می‌برند. انتظار می‌رود این محصولات از تراشه قدرتمندتر و بهینه‌تری نسبت به چیپ M1 مورد استفاده در مک‌ بوک ایر و پرو جدید بهره ببرند. این تراشه که شاید M1X نام داشته باشد، می‌تواند قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد و دیگر نیازی به معرفی مدل پرو نباشد.

اپل چند روز پیش تولید مدل ۲۱.۵ اینچی آی‌مک را کاهش داد و حالا شاهد توقف فروش بسیاری از مدل‌های پرو هستیم. تمام این موارد می‌توانند نشان‌دهنده معرفی آی‌مک جدید در آینده نزدیک باشد. انتظار می‌رود نسل جدید این دستگاه از طراحی جدید با حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه نمایش بهره ببرد و طراحی مشابه مانیتور پرو دیسپلی XDR داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *