آیفون ۱۲ از فناوری هات اسپات بسیار سریع برخوردارند

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

شرکت اپل اعلام کرد دارندگان گوشی های آیفون ۱۲ می توانند با اتصال به هات اسپات از سرعت بیشتری برخوردار شوند.
بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط تیم برنامه‌نویسی اپل، در گوشی‌های آیفون جدید از فناوری هات‌اسپات شخصی از طریق شبکه وای‌فای ۵ گیگاهرتزی استفاده شده است. فناوری هات‌اسپات به کاربران کمک می‌کند که اینترنت همراه گوشی را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند و یک شبکه اینترنتی شخصی تولید کنند.

این یعنی کاربران می‌توانند به گوشی یکی از نزدیکان و دوستان خود از طریق شبکه ایجاد شده متصل شوند، بدون آن که نیازی به نگرانی برای امنیت سرویس وای‌فای داشته باشند. با این که گوشی‌های سری قبل آیفون می‌توانستند به شبکه‌های ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی متصل شوند اما آن‌ها تنها شبکه وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتزی را توسط هات‌اسپات خود تشکیل می‌دادند. اکنون با فراهم شدن امکان ساخت شبکه‌های ۵ گیگاهرتزی در آیفون‌های جدید کاربران از سرعت بیشتری برخوردار خواهند شد.

البته باید اظهار داشت که افزایش میزان گیگاهرتز وای‌فای مورد نظر باعث می‌شود محدوده آنتن‌دهی هات‌اسپات کاهش پیدا کند. در نقطه مقابل شبکه‌های خصوصی هات‌اسپات با پهنای باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعت کمتر با محدوده آنتن‌دهی بیشتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با این وجود از آن جایی که کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را نزدیک وسایل دیگر قرار دهند تا از هات‌اسپات برخوردار شوند، کاهش محدوده پوشش اینترنت مشکل بزرگی را ایجاد نمی‌کند.


تنظیمات گسترده هات‌اسپات در آیفون ۱۲
همچنین شرکت اپل برای کاربران امکان تنظیم پهنای باند مورد نظر را در گوشی های آیفون ۱۲ قرار داده و افراد می‌توانند با مراجعه به تنظیمات گوشی قدرت هات‌اسپات را از ۵ گیگاهرتز به ۲.۴ گیگاهرتز تغییر دهند. از آن جایی که گوشی‌های آیفون ۱۲ از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند باید اظهار داشت که افزایش سرعت انتقال داده توسط هات‌اسپات خبر بسیار خوبی برای کاربران شرکت اپل به حساب می‌آید. گفتنی است؛ سرعت دقیق برای انتقال و دریافت داده‌ها از طریق هات‌اسپات همچنان مشخص نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *