گوگل از برنامه‌های جدید خود برای حفاظت از کاربران در برابر حملات سایبری خبر داد

گوگل اعلام کرد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید حفاظت از امنیت سایبری را برای کاربران پرخطر خود ارائه خواهد کرد. روز گذشته غول موتور جستجو اعلام کرد که حدود ۱۴ هزار کاربر جیمیل هدف گروه هکر APT28 دولت روسیه بوده‌اند.

گوگل در پست وبلاگ خود اعلام کرد که تعداد زیادی از حملات سایبری با هدف حمله به افراد و گروه‌های برجسته وجود دارد و اکنون آن‌ها را مجبور به انجام برخی کارهای اضافی و ایجاد تیمی برای «شناسایی و متوقف کردن پیچیده‌ترین مجرمان سایبری جهان» کرده است.

ما از همکاری با سازمان‌های پیشرو برای محافظت بیشتر از گروه‌های کاربری پرخطر و کسب اطلاعات بیشتر درباره نیازهای کاربران و سازمان‌های در معرض خطر بسیار خوشحال هستیم. مشارکت‌ها به ما کمک می‌کند تا پیشرفته‌ترین امنیت جهان را حتی قوی‌تر، فراگیرتر و آسان‌تر استفاده کنیم. به همه کمک می‌کنیم تا با گوگل ایمن‌تر باشند.

گوگل علاوه بر تبلیغ برنامه حفاظت پیشرفته (APP) خود که کاربران می‌توانند از آن برای تقویت حفاظت خود در برابر حملات خاص استفاده کنند، با سازمان‌های سراسر جهان همکاری می‌کند تا کلیدهای امنیتی رایگان بیشتری را در طول سال ۲۰۲۱ برای بیش از ۱۰ هزار کاربر در معرض خطر قرار دهد.

غول موتور جستجو در ادامه توضیح می‌دهد که APP برای تمام کاربران در دسترس است اما به طور خاص برای افراد و سازمان‌هایی طراحی شده که بیشتری در معرض خطر حملات سایبری هستند. از جمله این گروه‌ها گوگل به مقامات منتخب، کمپین‌های سیاسی، فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران اشاره کرده است.

همچنین حساب کاربرانی که واجد شرایط برنامه گوگل هستند در برابر طیف گسترده‌ای از حملات آنلاین مانند، فیشینگ، بدافزارها و سایر دانلودهای مخرب کروم و اندروید محافظت می‌شوند. علاوه بر این، با کشف تهدیدات جدید، APP نیز تکامل پیدا می‌کند.

گوگل همچنین همکاری‌های جدیدی را با بنیاد بین‌المللی سیستم‌های انتخاباتی (IFES)، سازمان ملل متحد زنان و کمپین‌های غیرانتفاعی دفاع از دیجیتال (DDC) اعلام کرده است.

منبع:Digiato

آموزش دوره Network+

مطالب مرتبط