هوش مصنوعی

اقدام تازه گوگل برای ادغام هوش مصنوعی در خرید آنلاین

مرورگر کروم (Chrome) از این پس نظرات تولیدشده توسط هوش مصنوعی درباره فروشگاه‌های آنلاین را نمایش می‌دهد. این قابلیت فعلاً فقط در نسخه دسکتاپ در دسترس است.

گوگل به‌تازگی یک قابلیت جدید و جذاب برای مرورگر وب «کروم» معرفی کرده است. این ویژگی، نظرات تولیدشده توسط هوش مصنوعی درباره فروشگاه‌های آنلاین را نمایش می‌دهد تا فرآیند خرید برای کاربران امن‌تر و کارآمدتر شود.

کاربران می‌توانند با کلیک روی آیکونی که در سمت چپ نوار آدرس مرورگر قرار دارد، به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. با کلیک روی این آیکون، یک پنجره باز می‌شود که اطلاعاتی درباره اعتبار کلی فروشگاه ارائه می‌دهد؛ از جمله کیفیت محصول، قیمت‌گذاری، خدمات مشتری و سیاست مرجوعی کالا.

هوش مصنوعی این تحلیل‌ها را بر اساس بررسی نظرات کاربران در سطح وب تهیه می‌کند.

در حال حاضر، این قابلیت فقط برای کاربران آمریکایی فعال شده و تنها زبان پشتیبانی‌شده، انگلیسی است. همچنین این ویژگی فعلاً فقط در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم در دسترس قرار دارد. گوگل در پاسخ به سؤال درباره ارائه آن برای موبایل، فعلاً چیزی را تأیید نکرده است.

این ابزار جدید، بخشی از تلاش‌های گسترده گوگل برای ترکیب هوش مصنوعی با تجربه خرید آنلاین است. گوگل پیش‌تر قابلیت پرو مجازی لباس و لوازم آرایش را معرفی کرده و در حال توسعه ابزارهایی برای ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده درباره محصولات و بهبود سیستم ردیابی قیمت است.

این ویژگی همچنین می‌تواند موقعیت گوگل را در رقابت با آمازون تقویت کند؛ شرکتی که از هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی نظرات کاربران و رتبه‌بندی محصولات استفاده می‌کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا