Google احتمالاً سرویس Nearby Share اندروید را با Quick Share سامسونگ ادغام می‌کند

به‌نظر می‌رسد که کاربران اندروید دیگر تنها یک سرویس به‌اشتراک‌گذاری فایل به نام Quick Share خواهند داشت.

گوگل احتمالاً سرویس Nearby Share خود را به Quick Share با لوگو جدید تغییر می‌دهد. این اقدام سبب می‌شود که رابط کاربری اندروید یکپارچه شود. Nearby Share سرویس به‌اشتراک‌گذاری فایل همتا به همتا (P2P) گوگل است که در همه دستگاه‌های اندروید به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد. Quick Share نیز مشابه همین سرویس است اما تنها کاربران گلکسی سامسونگ به آن دسترسی دارند.

براساس گزارشی تازه، آخرین نسخه گوگل پلی نشان می‌دهد که Nearby Share احتمالاً به Quick Share تغییر نام می‌دهد و احتمالاً این دو سرویس گوگل و سامسونگ یکپارچه خواهند شد. راه‌های زیادی برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، اما بهترین گزینه همین روش است. هر تلفن اندرویدی مجهز به برنامه‌های گوگل، سرویس Nearby Share نیز دارد. در دستگاه‌های سامسونگ علاوه‌ بر Nearby Share سرویس اختصاصی Quick Share نیز وجود دارد.

تغییر نام و لوگوی Nearby Share گوگل
Nearby Share گوگل ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که در میان کاربران سامسونگ نیز محبوب است. بااین‌حال، به‌زودی کاربران سامسونگ دیگر مجبور نخواهند بود که بین Nearby Share و Quick Share یکی را انتخاب کنند، زیرا این دو سرویس به‌اشتراک‌گذاری فایل ممکن است باهم ادغام شوند.

اگر این دو شرکت با یکدیگر همکاری کنند، ممکن است یا سامسونگ کتابخانه Nearby را به سرویس Quick Share خود بیاورد (تا با Nearby Share سازگار باشد) یا گوگل پشتیبانی از سرویس سامسونگ را در Nearby Share ممکن کند. درهرصورت، کاربران سامسونگ دیگر لازم نیست نگران انتخاب بین این دو سرویس باشند؛ مخصوصاً زمانی که می‌خواهند یک فایل را به کاربری که گوشی سامسونگ ندارد انتقال دهند. به عبارت دیگر، کاربران فقط یک گزینه خواهند داشت: Quick Share که هم در دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ و هم سایر برندها کار می‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد که لوگوی سرویس گوگل تغییر کند و به دو فلش متقابل تبدیل شود.

البته هنوز این اطلاعات را گوگل و سامسونگ تأیید نکرده‌اند، اما با توجه به تغییری که در نسخه ۲۳.۵۰.۱۳ گوگل پلی مشهود است، این ادغام بسیار محتمل خواهد بود.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط