Google ابزار یادداشت‌برداری NotebookLM را به هوش مصنوعی Gemini Pro مجهز کرد

این ابزار با کمک هوش مصنوعی می‌تواند مطالب شما را خلاصه و آن‌ها را به‌صورت ایمیل یا خبرنامه بازنویسی کند.

NotebookLM، ابزار یادداشت‌برداری مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، به‌طور گسترده در ایالات‌متحده در دسترس قرار گرفت. این ابزار می‌تواند مطالب شما را خلاصه و نکات کلیدی آن را مشخص کند. گوگل حالا در NotebookLM از مدل هوش مصنوعی Gemini Pro خود برای درک مطالب و استدلال استفاده می‌کند.

براساس اطلاعات بلاگ رسمی گوگل، NotebookLM اکنون در ایالات‌متحده در دسترس است. در نسخه جدید این ابزار ویژگی‌های جدیدی مانند نوت‌برد اسپیس و پیشنهادها و اصلاحات هوش مصنوعی اضافه شده است. به‌طور کلی، NotebookLM می‌تواند مطالبی را که در آن وارد می‌کنید، خلاصه کند و نکات کلیدی آن را به شما ارائه دهد. همچنین می‌توانید از این ابزار در مورد مطالبی که وارد کرده‌اید، سؤال کنید.

گوگل همچنین ویژگی جدیدی به این ابزار اضافه کرده است و حالا می‌توانید یادداشت‌های خود را به انواع مختلف قالب‌ها تبدیل کنید. شما می‌توانید به NotebookLM بگویید یادداشت‌ها را به‌صورت ایمیل، طرح کلی یک سناریو، خبرنامه و موارد دیگر بازنویسی کند.

ویژگی‌های ابزار NotebookLM گوگل

یکی از ویژگی‌های جدید NotebookLM این است که هوش مصنوعی براساس اقداماتتان در این ابزار، به شما پیشنهادهایی ارائه می‌دهد. به‌ عنوان مثال، اگر یادداشت می‌نویسید، NotebookLM ممکن است به‌طور خودکار ابزارهایی را برای بهینه‌سازی یا اصلاح نثر شما ارائه کند و یا ایده‌هایی مرتبط با مطالبی که می‌نویسید پیشنهاد دهد. همچنین شما می‌توانید پاسخ‌های مفید هوش مصنوعی را به‌صورت یادداشت ذخیره کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

گوگل برخی از محدودیت‌های NotebookLM را نیز کمتر کرده است. اکنون می‌توانید حداکثر ۲۰ مطلب را در دفترچه یادداشت خود قرار دهید که هرکدام تا حداکثر ۲۰۰ هزار کلمه ظرفیت دارند.

گوگل اولین‌بار NotebookLM را – که در ابتدا «Project Tailwind» نامیده می‌شد – در کنفرانس I/O سال جاری میلادی معرفی کرد و سپس آن را در اختیار گروه کوچکی از کاربران قرار داد. اما اکنون همه کاربران ایالات‌متحده می‌توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط