Apple Watch سری ۱۰ احتمالاً با ظاهری جدید و دو قابلیت سلامتی تازه عرضه می‌شود

بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید کوپرتینویی‌ها برای اپل واچ سری ۱۰ تغییرات ظاهری و قابلیت‌های جدیدی درنظر گرفته‌اند.

اپل در سال ۲۰۲۳ تغییرات اندکی را در نسل جدید Apple Watch اعمال کرد، اما به‌نظر می‌رسد که تغییرات این ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۴ بسیار بزرگ‌تر خواهد بود. بلومبرگ می‌گوید اپل واچ سری ۱۰ در دهمین سالگرد معرفی این ساعت هوشمند با دو ویژگی سلامتی جدید و مهم عرضه می‌شود.

به گزارش «مارک گرمن» از Bloomberg، حداقل یکی از مدل‌های اپل واچ در سال آینده ظاهری جدید خواهد داشت. این ساعت هوشمند با طراحی باریک‌تر و مکانیزم مغناطیسی برای اتصال بندها عرضه می‌شود. افزون‌براین، قابلیت‌های سلامتی جدیدی هم برای آن درنظر گرفته شده است.

قابلیت‌های سلامتی جدید برای اپل واچ سری ۱۰

گرمن می‌گوید اپل واچ سری ۱۰ به مناسبت دهمین سال عرضه این محصول، از دو ویژگی تشخیص فشار خون و آپنه خواب پشتیبانی خواهد کرد که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با آن درگیر هستند. البته اپل واچ ۱۰ ظاهراً نمی‌تواند مقدار دقیق فشار خون را اندازه‌گیری کند و درعوض افزایش فشار خون نسبت به میانگین فشار را تشخیص می‌دهد.

تشخیص آپنه خواب نیز از طریق بررسی وضعیت خواب و الگوهای تنفس انجام می‌شود. تشخیص این بیماری معمولاً به خوابیدن در مراکز درمانی تحت نظارت پزشکان نیاز دارد. بنابراین اگر این قابلیت عملکرد قابل‌قبولی در ساعت هوشمند اپل داشته باشد، می‌تواند امر تشخیص این بیماری را بسیار ساده‌تر کند.

با توجه به اینکه خیلی از افراد در خانه متوجه نمونه‌های خفیف‌تر آپنه خواب نمی‌شوند و به‌دنبال تشخیص دقیق نمی‌روند، اپل واچ سری ۱۰ می‌تواند کمک بزرگی در این زمینه باشد. تشخیص فشار خون نیز مزیت مشابهی خواهد داشت.

از آنجایی که زمان زیادی تا معرفی اپل واچ ۱۰ باقی مانده است، باید منتظر بمانیم تا ببینیم در گزارش‌های بعدی چه اطلاعاتی از این دستگاه منتشر خواهد شد. شاید اپل برای دهمین سالگرد معرفی این ساعت هوشمند قابلیت‌های جدید بیشتری را درنظر گرفته باشد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط