ریلمی در سال ۲۰۲۲ گوشی هوشمندی با فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات عرضه خواهد کرد

ریلمی در سال ۲۰۲۲ گوشی هوشمندی با فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات عرضه خواهد کرد

فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات UltraDart ریلمی می‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را تنها در ۳ دقیقه تا ۳۳ درصد شارژ کند.

در ماه جولای سال ۲۰۲۰، ریلمی رسما فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات UltraDart را معرفی کرد؛ اما روی هیچ گوشی هوشمندی وجود ندارد و ریلمی اعلام نکرده است که کدام گوشی به این فناوری مجهز خواهد شد.

به گزارش گیزموچاینا، ریلمی در حال آماده‌ شدن برای معرفی گوشی هوشمند جدیدی در سال آینده‌ی میلادی است که از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات UltraDart پشتیبانی خواهد کرد. این اطلاعات توسط مادهاو شث، مدیرعامل ریلمی هند، در مصاحبه‌ای با جی‌اس‌ام‌آرنا اعلام شد.

او همچنین درباره‌ی گوشی هوشمندی از سری Realme GT صحبت کرده است که پرچم‌داری فوق‌العاده خواهد بود؛ اما زمان عرضه‌ی آن مشخص نشده است. از طرفی دیگر، هنوز مشخص نیست این گوشی هوشمند از فناوری شارژ فوق سریع برخوردار خواهد بود یا خیر.

ریلمی در سال ۲۰۲۲ گوشی هوشمندی با فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات عرضه خواهد کرد

فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات UltraDart ریلمی می‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را تنها در ۳ دقیقه تا ۳۳ درصد شارژ کند. گفته می‌شود ریلمی برای رسیدن به این سرعت شارژ، از یک راهکار شارژ سه‌طرفه (سه‌فام) استفاده می‌‌کند.

شارژ سه‌طرفه هم‌زمان ولتاژ کم‌شونده را به جریان می‌اندازد تا قدرت شارژ را به حداکثر برساند و به‌طور مؤثر اتلاف گرما را کاهش بدهد. به گفته‌ی ریلمی، راهکار شارژ و تمام فرایند شارژ برای خنک‌سازی بهینه شده است که منجر به تحول فوق‌العاده بالای ۹۸ درصد می‌شود.

سیستم شارژ جدید از تراشه‌ی واگرد (flip-chip) استفاده می‌کند که مسیر فعلی بین پورت Type-C را کوتاه می‌کند و منبع گرما را کاهش می‌دهد. این سیستم از یک صفحه‌ی VC بسیار نازک با راندمان حرارتی بالا بهره می‌برد تا به‌سرعت، انرژی حرارتی را در طول فرایند جذب و تقسیم کند.

این فناوری با پروتکل‌های شارژ VOOC ،Dart ،Warp ،SuperVOOC ،SuperVOOC 2.0 و SuperDart سازگار است و تا ۱۲۵ وات پروتکل شارژ سریع PPS و ۶۵ وات با پروتکل شارژ سریع PD و ۳۶ وات با پروتکل شارژ سریع QC را پشتیبانی می‌کند.

منبع: Zoomit

آموزش دوره لینوکس

مطالب مرتبط