آلمان می‌خواهد از انتقال اطلاعات واتس‌اپ به فیسبوک جلوگیری کند

به گزارش دیجیاتو یکی از سخت‌گیرترین رگولاتورهای آلمان می‌خواهد با صدور حکمی مانع از دسترسی فیسبوک به اطلاعات کاربران واتس‌اپ شود. این نهاد قانونی در تلاش است تا پیش از ۲۵ اردیبهشت از طریق حکمی قانونی جلوی استفاده‌ فیسبوک از اطلاعات این پیام‌رسان را بگیرد.

«یوهانس کسپر»، کمیسر اطلاعات رگولاتور هامبورگ امروز در بیانیه‌ای گفت: «واتس‌اپ در حال حاضر توسط حدود ۶۰ میلیون کاربر در آلمان استفاده می‌شود و با اختلاف پراستفاده‌ترین اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی و حتی از فیسبوک هم جلوتر است. به همین خاطر، ضروری است اطمینان یابیم که وجود این تعداد بالا از کاربران، همان عاملی که این سرویس را برای بسیاری از مردم جذاب کرده، موجب سوءاستفاده از اطلاعات نشود.»

فیسبوک در بیانیه‌ای در واکنش به این خبر اعلام کرد که مشغول بررسی اظهارات رگولاتور هامبورگ است و ابهام آن‌ها درباره هدف و اثرات سیاست‌های جدید حریم خصوصی این شرکت را برطرف خواهد کرد. این شرکت گفت آن‌ها همچنان به ارائه سرویس‌های ارتباطی ایمن و خصوصی برای همه کاربران متعهد خواهند ماند.

واتس‌اپ می‌گوید: «کاربران با پذیرش شرایط جدید سرویس‌دهی واتس‌اپ به ما برای اشتراک‌گذاری داده‌ها با فیسبوک مجوز اضافه‌ای نمی‌دهند. این آپدیت روی حریم خصوصی پیام‌های افراد با دوستان و خانواده‌شان اثری نمی‌گذارد.» رگولاتور هامبورگ اعلام کرده که این شرکت می‌تواند در یک جلسه استماع به پرسش‌ها و اتهامات وارده پاسخ دهد.

یوهانس کسپر اظهار داشت: «تا جایی که ما می‌دانیم، تاکنون روی عملیات‌های پردازشی میان واتس‌اپ و فیسبوک هیچ بررسی و نظارتی صورت نگرفته است.» او گفت این پرونده به‌طور رسمی باز شده تا از گردآوری غیرقانونی اطلاعات در سطح انبوه جلوگیری به عمل آید و به فشارهای غیرقانونی برای کسب رضایت میلیون‌ها کاربر پایان داده شود.

واتس‌اپ اجرای سیاست‌های جدید حریم خصوصی خود را به خاطر انتقادات کاربران به تعویق انداخت و مجبور شد به شکل مناسب‌تری به مردم توضیح بدهد که چه اطلاعاتی را گردآوری می‌کند و چگونه آن‌ها را با فیسبوک به اشتراک می‌گذارد. مهم‌ترین رگولاتور حامی اطلاعات کاربران در انگلیس نیز در ماه ژانویه اعلام کرد که میلیون‌ها نفر واتس‌اپ را ترک و به سمت تلگرام و سیگنال مهاجرت کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *