هوش مصنوعی

اپل یک چت‌بات ویژه برای کارکنان فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود طراحی کرده است

اپل در تازه‌ترین اقدام خود، یک چت‌بات هوش مصنوعی طراحی کرده که به کارکنان فروشگاه‌ها در فرایند فروش محصولات کمک می‌کند.

به گزارش ۹to5Mac، چند هفته پس از اضافه شدن چت‌بات هوش مصنوعی به اپلیکیشن Apple Support برای کمک به مشتریان، اپل گام جدیدی در توسعه چت‌بات‌های خود برداشته است. این شرکت چت‌باتی به نام Asa معرفی کرده که کارکنان اپل استور می‌توانند از طریق آن سوالات خود را مطرح کرده و اطلاعات بیشتری درباره محصولات اپل کسب کنند تا مهارت‌های فروش خود را ارتقا دهند.

چت‌بات هوش مصنوعی Asa با هدف حمایت از کارکنان اپل استور طراحی شده است

این چت‌بات هوش مصنوعی به‌زودی به‌صورت گسترده از طریق اپلیکیشن داخلی اپل با نام SEED در دسترس قرار می‌گیرد. کارکنان فروشگاه‌ها از این اپلیکیشن برای آشنایی بیشتر با اپل و محصولاتش استفاده می‌کنند و در مجموع، عملکرد آن مشابه یک ابزار آموزشی است.

بر اساس اسکرین‌شات‌های منتشر شده، این چت‌بات به کارکنان کمک می‌کند تا با مزایای اپل بیشتر آشنا شوند، اطلاعات جامع‌تری درباره کاربردهای مختلف آیفون به دست آورند و موضوعات بیشتری را بررسی کنند. همچنین کارکنان می‌توانند هر پرسشی را که دارند، از این چت‌بات بپرسند. این قابلیت در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد.

اگرچه این چت‌بات در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت، اما اقدام اپل برای آسان‌تر کردن کار کارکنان فروشگاه‌ها بسیار قابل توجه است. این ابزار به ویژه به کارکنان تازه‌کار کمک می‌کند تا سریع‌تر به دانش لازم دست یابند. زمان‌بندی عرضه چت‌بات نیز هم‌زمان با رونمایی آیفون ۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

اپل هنوز چت‌بات هوش مصنوعی مستقلی مانند جمینای یا ChatGPT به بازار عرضه نکرده است. اما شایعات جدید حاکی از همکاری اپل با گوگل برای بهره‌گیری از قدرت چت‌بات هوش مصنوعی جمینای در ارتقای قابلیت‌های آینده دستیار صوتی سیری است.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا