هوش مصنوعی مولد «Samsung Gauss» با قابلیت نوشتن متن، کدنویسی و خلق تصویر معرفی شد

هوش مصنوعی مولد سامسونگ در زمینه‌های نوشتن متن، کدنویسی و خلق یا ویرایش تصاویر کاربرد دارد و می‌تواند روی خود دستگاه‌ها هم اجرا شود.

بازار هوش مصنوعی داغ است و شرکت‌های مختلف می‌خواهند در این حوزه فعالیت داشته باشند. حالا سامسونگ برای اولین‌بار به‌طور عمومی از مدل هوش مصنوعی مولد خود به نام «سامسونگ گاوس» (Samsung Gauss) رونمایی کرده است که از قابلیت‌های زبانی، کدنویسی و بصری پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ برای نام‌گذاری مدل هوش مصنوعی خود از نام ریاضی‌دان مطرح، «کارل فریدریش گاوس»، استفاده کرده؛ ریاضی‌دانی که بیشتر به‌‎خاطر پایه‌گذاری «توزیع نرمال» شناخته‌شده است.

مدل هوش مصنوعی مولد سامسونگ گاوس

سامسونگ در جریان AI Forum 2023 از مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. به گفته کره‌ای‌ها، این نام‌گذاری چشم‌انداز آن‌ها برای این مدل را نشان می‌دهد:

«این نوع نام‌گذاری منعکس‌کننده چشم‌انداز نهایی سامسونگ برای این مدل‌هاست. این چشم‌انداز استفاده از تمام پدیده‌ها و دانش جهان برای قدرت‌بخشیدن به هوش مصنوعی جهت بهبود زندگی مصرف‌کنندگان در هر جایی است.»

سامسونگ می‌گوید این مدل که توسط بازوی تحقیقاتی «سامسونگ ریسرچ» توسعه یافته، توسط کارمندان برای افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار گرفته است و در آینده به محصولات مختلف این شرکت راه می‌یابد.

Samsung Gauss شامل نسخه‌های زبانی، کدنویسی و تصویری می‌شود که با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:

  • Samsung Gauss Language
  • Samsung Gauss Code
  • Samsung Gauss Image

به گفته سامسونگ، Language یک مدل مولد زبانی است که می‌تواند در زمینه‌هایی مانند نوشتن ایمیل، خلاصه‌کردن اسناد و ترجمه به افراد کمک کند. این مدل خودش شامل چندین مدل می‌شود تا امکان استفاده از آن در فضای ابری و روی دستگاه‌ها فراهم شود.

مدل Code و دستیار کدنویسی که code.ai نام دارد، برای توسعه نرم‌افزارهای شرکت‌ها توسعه یافته است. این مدل به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که راحت‌تر کدنویسی کنند و همچنین از طریق یک رابط کاربری تعاملی از عملکردهایی مانند توصیف کد یا تولید کد آزمایشی پشتیبانی می‌کند.

درنهایت با مدل Image روبه‌رو هستیم که امکان خلق و ویرایش تصویر مانند تغییر سبک را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین این مدل می‌تواند رزولوشن تصاویر را افزایش دهد.

به گفته سامسونگ، این مدل‌ها برای محافظت از اطلاعات خصوصی کاربران می‌توانند درون خود دستگاه‌ها اجرا شوند. انتظار می‌رود هوش مصنوعی مولد سامسونگ گاوس در نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ازجمله سری گلکسی S24 مورد استفاده قرار بگیرد. البته دیروز گزارشی مدعی شده بود که هوش مصنوعی مولد گلکسی اس ۲۴ پولی خواهد بود.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط