شبکههوش مصنوعی

تسریع تحول مخابراتی در عصر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال بازتعریف تحول دیجیتال در تمام صنایع، از جمله صنعت ارتباطات است. هر سفر هوش مصنوعی برای هر اپراتور منحصر به فرد خواهد بود، اما هر سفر هوش مصنوعی نیاز به تحول مبتنی بر ابر دارد، که اساس هر سازمانی است تا بتواند از تمام پتانسیل هوش مصنوعی بهره‌برداری کند و نوآوری، کارایی و ارزش تجاری را هدایت کند.

این دوران جدید هوش مصنوعی رشد اقتصادی شگفت‌انگیزی ایجاد خواهد کرد و تأثیر عمیقی بر تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد داشت که چیزی بیشتر از ۱۰۰ تریلیون دلار است. بنابراین، وقتی به ارزش بالقوه‌ای که این نسل جدید از فناوری هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد نگاه می‌کنیم، ممکن است شاهد افزایشی به تولید ناخالص داخلی جهانی به میزان ۷ تا ۱۰ تریلیون دلار باشیم.

پذیرش هوش مصنوعی به اپراتورها کمک خواهد کرد تا جریان‌های درآمدی جدیدی ایجاد کنند، تجربه‌های برتر مشتری را ارائه دهند و نوآوری‌های آینده برای رشد را پیشگامی کنند.

ابر مبتنی بر هوش مصنوعی برای صنعت ارتباطات

ابر متن

اپراتورها اکنون می‌توانند از خدمات ابری استفاده کنند که انطباق‌پذیر، به‌طور خاص برای ارتباطات طراحی شده و از محیط‌های محلی نزدیک به لبه (edge) گرفته تا لبه‌های دور دست زمین و فضا گسترش می‌یابد تا سرمایه‌گذاری‌ها را تجاری‌سازی کنند، شبکه‌ها را مدرن‌سازی کنند، تجربه‌های مشتری را ارتقا دهند و عملیات تجاری را با هوش مصنوعی ساده کنند.

هدف ما این است که شریک معتبر نوآوری مشترک برای صنعت ارتباطات باشیم. ما می‌خواهیم به تسریع تحول صنعت تلکام کمک کنیم و اپراتورها را در دوران هوش مصنوعی توانمند سازیم. به همین دلیل است که ما به همکاری با اپراتورها، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان برای ساخت آینده ابری متعهد هستیم.

در کنفرانس MWC در بارسلونا این هفته، ما به‌روزرسانی‌هایی را برای پورتفولیوی Azure for Operators اعلام می‌کنیم تا به اپراتورها کمک کنیم فرصت‌های پیش‌رو در آینده‌ای مبتنی بر ابر و هوش مصنوعی را غنیمت بشمارند.

تجاری‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها و باز کردن نوآوری برای مشتریان

هوش مصنوعی فرصت‌های جدیدی برای رشد اپراتورها ایجاد می‌کند. بزرگترین پتانسیل این است که اپراتورها، با پذیرش این دوران جدید از ابر و هوش مصنوعی، می‌توانند به مشتریان خود در تحول خودشان کمک کنند.

برای مثال، تماس‌های اسپم و فعالیت‌های مخرب تهدیدی شناخته‌شده و در حال رشد هستند که اغلب به آسیب‌پذیرترین اعضای جامعه ضربه می‌زنند. علاوه بر مزاحمت، هزینه مستقیم این تماس‌ها جمع می‌شود. به عنوان مثال، داده‌های FTC ایالات متحده برای سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ۸۵۰ میلیون دلار خسارت ناشی از کلاهبرداری در نتیجه تماس‌های تقلبی گزارش شده است.

امروز، ما پیش‌نمایش عمومی Azure Operator Call Protection را اعلام می‌کنیم، یک سرویس جدید که از هوش مصنوعی برای کمک به محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر تماس‌های تقلبی استفاده می‌کند. این سرویس با تحلیل محتوای صوتی به‌صورت بلادرنگ، به مصرف‌کنندگانی که در این سرویس ثبت‌نام کرده‌اند هشدار می‌دهد وقتی که فعالیت مشکوکی در حین تماس وجود داشته باشد. Azure Operator Call Protection بر روی هر نقطه پایانی، اعم از تلفن همراه یا تلفن ثابت کار می‌کند و کاملاً از طریق شبکه عمل می‌کند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن.

در بریتانیا، گروه BT در حال آزمایش Azure Operator Call Protection برای شناسایی، آموزش و محافظت از مشتریان خود در برابر کلاهبرداری است و تلاش می‌کند تا دسترسی افراد بدخواه به مشتریان خود را دشوارتر کند.

اجرای شبکه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در پلتفرم ابری هیبریدی سطح اپراتور

Implementation of hybrid cloud artificial intelligence networks

هوش مصنوعی فرصت‌های شگرفی برای مدرن‌سازی عملیات شبکه ایجاد می‌کند و سطوح جدیدی از بینش‌ها، هوش و اتوماسیون در زمان واقعی فراهم می‌آورد. اپراتورهایی مانند Three UK هم‌اکنون از Azure Operator Insights برای حذف سیلوهای داده و ارائه بینش‌های عملیاتی کسب‌وکار استفاده می‌کنند و با جمع‌آوری و تحلیل مقادیر عظیم داده‌های شبکه‌ای که از عملکردهای پیچیده شبکه چند فروشنده‌ای به دست می‌آید، مشکلات را حل می‌کنند.

Azure Operator Insights از معماری داده‌های مش مدرن برای تقسیم دامنه‌های پیچیده به زیر دامنه‌های قابل مدیریت به نام محصولات داده استفاده می‌کند. این محصولات داده، داده‌های بزرگ از منابع و فروشندگان مختلف را یکپارچه کرده و دید کلی از داده‌های شبکه‌های تجزیه‌شده برای بینش‌های تحلیلی و تجاری جامع فراهم می‌آورد.

امروز، ما همچنین پیش‌نمایش محدود Copilot در Azure Operator Insights را اعلام می‌کنیم که یک قابلیت نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی است و به اپراتورها کمک می‌کند تا از حالت واکنشی به حالت پیش‌بینی و پیش‌گیرانه حرکت کنند. مهندسان از Copilot برای تعامل با بینش‌های شبکه از طریق زبان طبیعی استفاده می‌کنند و توضیحات ساده‌ای از داده‌ها و اقدامات ممکن برای رفع مشکلات شبکه دریافت می‌کنند و در نتیجه مشکلات شبکه را سریع‌تر و دقیق‌تر حل می‌کنند و در نهایت رضایت مشتریان را افزایش می‌دهند.

پلتفرم ابری هیبریدی نسل آینده: Azure Operator Nexus

 

با پلتفرم ابری هیبریدی نسل بعدی خود، Azure Operator Nexus، ما امکان آینده‌نگری برای شبکه‌ها را فراهم می‌آوریم تا از بارهای کاری حیاتی پشتیبانی کرده و خدمات و برنامه‌های جدیدی که منجر به درآمد می‌شوند را قادر سازیم.

E& UAE از پلتفرم Azure Operator Nexus برای کاهش هزینه مالکیت کل (TCO)، ساده‌سازی عملیات و استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای بهبود زمان تحویل خدمات بهره می‌برد. عملیات در AT&T که پیش از این ماه‌ها طول می‌کشید، اکنون با Azure Operator Nexus تنها در چند هفته انجام می‌شود.

شتاب دادن به تحول کسب‌وکار با هوش مصنوعی

اپراتورها با همکاری با ما برای بهبود تجربه مشتریان و ساده‌سازی عملیات تجاری خود با هوش مصنوعی، تمایز ایجاد می‌کنند. آن‌ها از مجموعه ابزارهای Copilot مایکروسافت در محصولات اصلی خود، مانند Microsoft Copilot، Microsoft Copilot for M365 و Microsoft Security Copilot برای افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه مشتری استفاده می‌کنند.

همکاری با مایکروسافت در دوران هوش مصنوعی

ما به همراه اکوسیستم شرکای خود در حال سرمایه‌گذاری برای ایجاد مجموعه‌ای جامع از راه‌حل‌ها برای صنعت ارتباطات هستیم. این شامل پورتفولیوی Azure for Operators است که یک پلتفرم ابری هیبریدی، هسته صوتی، هسته موبایل و محاسبات لبه چندگانه را در بر می‌گیرد، به‌علاوه مجموعه‌ای از راه‌حل‌های هوش مصنوعی تولیدی که نیازهای اپراتورها را در حین تحول شبکه‌هایشان به‌طور جامع پوشش می‌دهد.

ما همچنان متعهد به همکاری با اپراتورها و شرکت‌ها برای آینده‌نگری شبکه‌ها و کشف جریان‌های درآمدی جدید در دنیای مبتنی بر ابر و هوش مصنوعی خواهیم بود.

منبع : مایکروسافت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا