اخبار قدیمی

فورتنایت بعد از ۴ سال به آیفون باز میگردد .

فورتنایت بر روی آیفون؟

اپیک گیمز ، توسعه‌دهنده بازی، روز جمعه اعلام کرد. ” فورتنایت ” این بازی چندنفره که توسط استودیو آمریکایی اپیک گیمز و با حمایت شرکت چینی Tencent در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، با فرمت “بتل رویال” که در آن بازیکنان تا آخرین نفر با هم رقابت می‌کنند، به سرعت به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و میلیون‌ها بازیکن مشتاق را به خود جذب کرد.

اما در آگوست ۲۰۲۰، اپل و گوگل این بازی را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف کردند، زیرا اپیک گیمز یک قابلیت پرداخت مستقیم در بازی اضافه کرده بود که قوانین این شرکت‌ها را نقض می‌کرد. این اقدام منجر به چندین شکایت حقوقی شد که کمیسیون‌های ۳۰ درصدی این شرکت‌ها برای پرداخت‌ها را به چالش کشید. در زمان این ممنوعیت، فورتنایت فقط روی پلتفرم اپل ۱۱۶ میلیون کاربر داشت.

قانون “قوانین بازارهای دیجیتال” اتحادیه اروپا به اپیک گیمز اجازه داده تا فروشگاه بازی خود را در این بلوک راه‌اندازی کند، هرچند که اپل هنوز دسترسی کاربران خارج از اروپا به فورتنایت و فروشگاه بازی‌هایش را مسدود کرده است.

تیم سوینی، مدیر عامل اپیک گیمز، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: “ما واقعاً از کمیسیون اروپا بابت تصویب قانون DMA و فراهم کردن رقابت در فروشگاه‌ها، و همچنین پیگیری مستمر برای جلوگیری از مسدود کردن رقابت توسط اپل و گوگل، سپاسگزاریم. آنها تلاش‌های زیادی برای کند کردن ما انجام دادند و چندین بار سعی کردند ما را متوقف کنند، اما کمیسیون اروپا همیشه وارد عمل شد و اطمینان حاصل کرد که رقبا بتوانند وارد بازار شوند.”

فروشگاه Epic با بازی‌های فورتنایت ، Rocket League Sideswipe و نسخه جدید Fall Guys برای موبایل آغاز به کار می‌کند و این شرکت با توسعه‌دهندگان دیگر همکاری می‌کند تا بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایشان را از طریق فروشگاه خود عرضه کنند. Epic که ۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در فروشگاه PC خود دارد، انتظار دارد تا پایان سال ۱۰۰ میلیون کاربر جدید موبایل اضافه کند. بازی‌ها همچنین از طریق فروشگاه‌های موبایل مستقل مانند AltStore در دسترس خواهند بود.

با این حال، Epic اعلام کرد که فرآیند نصب بر روی دستگاه‌های iOS طولانی است و شامل ۱۵ مرحله می‌شود که تنظیمات دستگاه را گیج‌کننده می‌کند و صفحه‌های هشداردهنده‌ای نمایش می‌دهد. اپل گفته است که برای فعال کردن قابلیت‌های جدید برای توسعه‌دهندگان در اتحادیه اروپا، تلاش کرده تا این فرآیند را برای کاربران آسان‌تر کند، در حالی که همچنان سعی دارد حریم خصوصی و امنیت آن‌ها را حفظ کند.

سوینی افزود: “ما احتمالاً بیش از یک میلیارد دلار درآمد را به خاطر از دست دادن دسترسی به پایگاه مشتریان iOS در سراسر جهان طی این چهار سال از دست دادیم، اما هزینه آزادی چیست؟”

 

درباره برگزاری مسابقه اسکویید گیم در نیویورک بخوانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا