چگونه شماره تلفن‌های عضو واتساپ را پیدا کنیم؟

شیوه پیام‌رسانی و اطلاع به کاربران در سال‌های اخیر دست‌خوش تغییراتی گشته است. روزگاری راهکار پیام‌های متنی در اختیار ما قرار داشت و مجبور بودیم اس‌ام‌اس‌های بعضا طولانی را برای مخاطب خود ارسال کنیم. اکنون این شیوه تقریبا در حال منسوخ شدن است و برنامه‌های پیام‌رسانی شبیه به واتساپ ، ویبر، اسکل، دیسکارد، تلگرام، پیام‌رسان فیس‌بوک و گزینه‌های دیگر جای آن‌را گرفته‌اند. برنامه‌های پیام‌رسان شبیه به واتساپ یک گام فاتر رفته و حساب‌های تجاری را برای افرادی که فعالیت‌های جدی دارند ارائه کرده‌اند. با وجود تمامی راهکارهای ارائه شده، هنوز هم برخی از افراد از برنامه‌های پیام‌رسانی شبیه به واتساپ استفاده نمی‌کنند. در چنین شرایطی این پرسش برای ما ایجاد می‌شود که آیا مالک یک شماره همراه از واتساپ استفاده می‌کند یا خیر. اگر تمایل دارید این موضوع را درباره شماره تلفن‌هایی که در اختیار دارید بررسی کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بررسی شماره تلفن در واتساپ

ابتدا شماره تلفنی که قصد بررسی آن‌را دارید را کپی کنید. برنامه واتساپ را لمس کرده و و دکمه پیام جدید را لمس کنید. زمانی که صفحه New Chat ظاهر شد، گزینه‌ای برای اضافه کردن یک مخاطب جدید در اختیارتان قرار می‌گیرد. دکمه New Contact به معنای مخاطب جدید را لمس کرده و در فیلد شماره تلفن، شماره‌ای که قصد بررسی آن‌را دارید کپی کنید. اگر مالک شماره تلفن حسابی در واتس‌آپ نداشته باشد، شما پیغامی مبنی بر Not on Whatsapp را پایین این فیلد مشاهده می‌کنید. در این حالت قادر به ارسال پیام برای شماره تلفن از طریق واتساپ نیستید و مجبور هستید از همان مکانیزم سنتی اس‌ام‌اس برای تبادل اطلاعات استفاده کنید. اگر مالک این شماره تلفن حسابی در واتساپ داشته باشد پیغام خاصی نشان داده نمی‌شود.

02_655

با این روش هر فردی که شماره همراه دیگری را داشته باشد قادر است بررسی کند که مخاطب او عضو واتساپ است یا خیر. اما پرسش دیگری که برخی از کاربران مطرح می‌کنند این است که اطلاعات فردی چه زمانی در واتساپ مشاهده می‌شوند. زمانی که از طریق واتس‌آپی برای فردی پیامی را ارسال کنید، اطلاعات شخصی شبیه به نام و نام خانوادگی، موقعیت مکانی، استوری‌هایی که پست کرده‌اید و وضعیت فعالیت‌ها نشان داده می‌شوند.

چگونه نام افرادی که وضعیت ما در واتساپ را بررسی کرده‌اند را مشاهده کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین پرسش‌هایی که برخی از کاربران مطرح می‌کنند این است که واتساپ قابلیتی در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بررسی کنند چه افرادی استوری و وضعیت آن‌ها را مشاهده کرده‌اند؟ واتساپ چنین قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده است. برای این منظور آیکون چشمی در پایین صفحه برنامه قرار گرفته است. شما با لمس گوشی از پایین صفحه به بالا قادر به بررسی این موضوع هستید که چه افراد و در چه زمانی وضعیت شما را مشاهده کرده‌اند.

03_553

البته محدودیتی در این ارتباط وجود دارد. شما این قابلیت را در اختیار ندارید تا اسامی تمامی افرادی که استوری شما را دیده‌اند را مشاهده کنید، زیرا برخی از افراد با فعال کردن تیک‌های آبی برای پیام‌هایی که خوانده شده (Read receipts) قابلیت فوق را غیر فعال کرده‌اند. در نتیجه اگر در نظر دارید تا استوری را افراد را بدون آن‌که افراد متوجه شوند استوری آن‌ها را خوانده‌اید، فعال کردن گزینه فوق است. در این حالت نمی‌توانید در فهرست Viewed by نام افرادی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند را بررسی کنید.

04_465

چگونه نحوه نمایش اطلاعات شخصی یا همان About You در واتساپ را محدود کنیم؟

برخی از کاربران درباره حریم خصوصی خود حساس هستند و تمایلی ندارند تصویر روفایل یا سایر اطلاعاتی که درون About You قرار دارد برای همه قابل مشاهده باشد. به عبارت دقیق‌تر، حریم خصوصی برای آن‌ها اهمیت دارد. برای محدود کردن نحوه مشاهده اطلاعات شخصی، واتساپ را اجرا کرده و آیکون سه نقطه را لمس کنید. اکنون گزینه Settings را لمس کنید تا صفحه تنظیمات ظاهر شود.

05_378

در صفحه تنظیمات گزینه Account را لمس کرده و سپس گزینه Privacy را لمس کنید.

06_318

اکنون گزینه About را لمس کنید. در این صفحه باید یکی از وضعیت‌های زیر را انتخاب کنید.

Every one: به معنای نمایش اطلاعات پروفایل به همه کاربران است

My contacts: اطلاعات پروفایل تنها به مخاطبان نشان داده می‌شود.

Nobody: اطلاعات پروفایل به هیچ کاربری نشان داده نمی‌شود.

07_259

با این روش می‌توانید به شکل کنترل شده‌ای اطلاعات شخصی را در معرض دید همه کاربران قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *