چگونه از گوشی هوشمند به عنوان هات‌ اسپات وا‌ی‌فای استفاده کنیم؟

یا تابحال پیش آمده که بیرون از منزل یا محل کار باشید و بخواهید با لپ‌تاپ خودتان کاری انجام دهید و نیاز به اینترنت داشته باشید؟ به عنوان اولین راه حل می‌توانید به یک کافه یا رستوران بروید و ضمن صرف قهوه یا غذا به وای‌فای رایگان آنجا متصل شوید؛ اما راه آسان‌‌تری هم وجود دارد. از موبایل خودتان به عنوان یک روتر بی‌سیم استفاده کنید و ارتباط دیتای سیم‌کارت را با لپ‌تاپ، تبلت، گوشی دیگران و یا حتی یک کامپیوتر دسکتاپ به اشتراک بگذارید. بسیاری از اسمارت‌فون‌ها قابلیت استفاده به عنوان هات اسپات وای‌فای پرتابل (نقطه اتصال) را دارند ولی تنظیمات فعال کردن آن در برندهای مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد.

به اشتراک گذاشتن دیتای موبایل به طرز شگفت انگیزی آسان است و اگر یکی دو بار این کار را انجام دهید تعجب می‌کنید که چرا وسیله‌ای به نام مودم وای‌فای پرتابل وجود دارد؟!

مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Wireless and networks > More > Tethering and Portable Hotspot 

یا:

Settings > Connections > Hotspot and tethering

با توجه به رابط کاربری سازنده اسمارت‌فون، مسیرهای بالا می‌توانند کمی متفاوت باشند. در گزینه Hotspot and tethering چند آپشن را مشاهده می‌کنید که احتمالا قبلا با آنها برخورد نکرده‌اید و همچنین می‌بینید که به اشتراک گذاشتن وای‌فای در اندروید چقدر راحت است.

چگونه هات اسپات وای‌فای پرتابل را تنظیم کنیم؟

این رو هم بخون:

آموزش استفاده از وای‌فای دایرکت در ویندوز ۱۰ برای انتقال سریع اطلاعات

در این قسمت دو گزینه اصلی دارید: Portable Wi-Fi Hotspot و Set Up Wi-Fi Hotspot . اگر نمی‌خواهید از تنظیمات پیش‌فرض استفاده کنید (یا حتی نام هات‌اسپات وای‌فای را نمی‌دانید) باید Set Up Wi-Fi Hotspot (تنظیمات هات‌ اسپات وای‌فای) را انتخاب کنید. در اینجا نام و پسورد پیش‌فرض وجود دارد که می‌توانید آنها را تغییر بدهید و هر رمز عبوری را که دوست دارید انتخاب کنید. حالا هر بار که قصد دارید هات‌ اسپات را روشن کنید، کافی است که کلید مجازی کنار آن را در حالت روشن قرار دهید؛ نام شبکه را در فهرست شبکه‌های دستگاه دیگر انتخاب کنید و متصل شوید.

به یاد داشته باشید که معمولا بسته‌های دیتای موبایل نامحدود نیستند و از آنجایی که لپ‌تاپ یا کامپیوتر از نسخه موبایل وب‌سایت‌ها استفاده نمی‌کند، مصرف دیتا بسیار بالا می‌رود و بسته اینترنت شما ممکن است به سرعت تمام شود؛ در این صورت بخصوص اگر سیم‌کارت شما از نوع دایمی باشد هزینه‌ زیادی را متحمل می‌شوید؛ در این صورت نوشیدن قهوه در یک کافی شاپ و استفاده از اینترنت رایگان ممکن است هزینه کمتری داشته باشد! پس هات‌اسپات را فقط زمانی روشن کنید که لازم است.

منبع:ای تی رسان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *