یکی از مالکان AirTag اپل با کمک این ردیاب موفق به شناسایی خودروی سرقتی خود شد

AirTag شرکت اپل اگرچه در ابتدا به‌عنوان یک ابزار جانبی جهت کمک به کاربران برای یافتن موقعیت کلید یا کیف پول آن‌ها معرفی شد؛ اما سریعا به یک اکسسوری پرکاربرد در زندگی انسان‌ها تبدیل شد و به آن‌ها امکان داد تا خودروهای سرقتی خود را ردیابی کنند. پیش‌تر داستان‌هایی پیرامون نقش موثر AirTag در شناسایی موقعیت اسکوترها و موتورسیکلت‌های به سرقت رفته منتشر شده بود؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که ردیابی خودروهای سرقی نیز می‌تواند به مجموعه کاربردهای اپل AirTag افزوده شود.

بر اساس داستانی که در وبسایت Reddit به اشتراک گذاشته شده است؛ کاربری با استفاده از ابزار AirTag موفق به ردیابی خودروی سرقتی خود شده است. بر اساس پستی که توسط یک کاربر با نام u/Thinkcotty منتشر شده است؛ وی در اوایل وقت صبح و پس از بیدار شدن از خواب متوجه شد که خودروی او به سرقت رفته است. نامبرده برای تنظیم گزارش سرقت با پلیس تماس گرفت. این کاربر پیش‌تر یک دستگاه ایرتگ اضافی را درون محفظه مخصوص عینک آفتابی داخل خودرو قرار داده بود.

این کاربر ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “من ایرتگ خود را به‌عنوان مفقود شده علامت‌گذاری کردم. آخرین موقعیت مکانی گزارش شده برای ایرتگ به ساعت ۱۰:۱۷ شب گذشته درون منزل من اشاره داشت. بنابراین مشخص شد که خودروی من طی مدت ۵ ساعت گذشته سرقت شده است. ظرف مدت کمتر از ۱۰ دقیقه بعد اعلانی را دریافت کردم که نشان می‌داد خودروی من در منطقه Northlake واقع در حومه شیکاگو و در فاصله زمانی تقریبا نیم‌ساعته از محل سکونت من کشف شده است. خودروی سرقتی درون پارکینگ فروشگاه والمارت پارک شده بود.”

با این‌حال هنگامی که کاربر به پارکینگ والمارت مراجعه کرد؛ متوجه شد که فرد سارق ظاهرا ابزار AirTag را به خارج از خودرو پرتاب نموده است. این پدیده بدان معنا بود که پارکینگ والمارت آخرین موقعیت شناسایی شده برای خودرو به‌شمار می‌رفت. هنگامی که مالک خودرو بنا بر دلایلی قصد مراجعه به منزل را داشت؛ سارق تصمیم به بازگشت به پارکینگ گرفت. در ادامه مالک خودرو بار دیگر با پلیس تماس گرفت و نیروهای پلیس بلافاصله در محل حاضر شده و شخص سارق را دستگیر کردند.

پس از این حادثه، مالک خودرو ضمن اظهاراتی اعلام کرد: “ماشین من کثیف شده بود و در داخل آن بوی سیگار استشمام می‌شد. کف ماشین من نیز پر از ته‌مانده‌های سیگار بود. داخل خودروی من ظرف مدت کمتر از ۷ ساعت از اشیاء سرقتی پر شده بود. پلیس من را وادار کرد تا این اشیاء را به‌صورت یک‌به‌یک بررسی نموده و موارد متعلق به خود و سایر مالباختگان را مشخص نمایم. درون کابین خودرو چند عدد کیف، گوشی موبایل، تبلت و ساعت سرقتی به‌همراه مقدار زیادی زباله کشف شد. با این‌حال من پیش از یافتن خودروی سرقت شده خود احساس بسیار ناخوشایندتری داشتم.”

منبع:Digiato

آموزش دوره Microsoft

مطالب مرتبط