قفل هوشمند Xiaomi امنیت خانه را به صفر می‌رساند

تعدادی از کاربران چینی گزارش‌هایی درمورد بازشدن خودکار درهایی که روی آن‌ها قفل هوشمند شیائومی نصب شده است، مطرح کرده‌اند.

شیائومی به نگرانی‌های کاربران درمورد قفل هوشمند خود پاسخ داد زیرا اخیراً گزارش‌هایی مبنی‌بر بازشدن غیرمنتظره‌ی قفل هوشمند شرکت چینی منتشر شده است. اخیراً یکی از کاربران تجربه‌ای نگران‌کننده به‌اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد قفل هوشمند شیائومی حتی در نیمه‌های شب به‌طرز مرموزی باز می‌شود و این حادثه به‌شدت در ویبو موردتوجه قرار گرفت.

سخنگوی Xiaomi با انتشار پستی در ویبو پس‌از تأیید مشکل امنیتی قفل هوشمند شرکت متبوعش اعلام کرد محصولی که مشکل امنیتی در آن گزارش شده، از بدنه‌ی قفل نیمه‌‌اتوماتیک با سیلندرهای قفل سطح C بهره می‌برد. نکته‌ی مهم اینکه دستگاه مورد اشاره فاقد عملکرد جمع‌شدن خودکار زبانه‌ی قفل است که امکان بازشدن خودبه‌خود در رد می‌کند. غول فناوری چینی تأکید می‌کند قفل هوشمندش از دستورات راه‌دور پشتیبانی نمی‌کند که همین ویژگی امنیت آن را افزایش می‌دهد.

سخنگوی Xiaomi همچنین اشاره کرد درمواردی که در مجهز به قفل هوشمند این شرکت به‌طور کامل بسته نشود، یا چارچوب آن بزرگ‌تر از سطح پشتیبانی قفل باشد ازنظر فنی احتمال بازشدن تصادفی آن به‌صورت خودکار وجود دارد. کارشناسان خدمات پس‌از فروش شیائومی برای رفع نگرانی‌های کاربران، بازرسی جامعی روی قفل‌ها انجام دادند و مشکل امنیتی آن‌ها را برطرف کردند.

شیائومی قصد دارد برای اطمینان از شفافیت و اطمینان دادن به مردم، از آژانس ارزیابی امنیت شخص‌ثالثی برای انجام تست‌های امنیتی روی قفل هوشمند خود دعوت کند. این اقدام با تعهد شرکت چینی به اولویت‌دادن به ایمنی و امنیت کاربر مطابقت دارد.

شیائومی ضمن قدردانی از توجه کاربران و رسانه‌ها، اظهارداشت نگرانی مشتریانش ازطریق ارتباط خدمات پس‌از فروش با آن‌ها برطرف شده است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط