تیک‌تاک با ویدیوهای ۱۵ دقیقه‌ای، رقیب مستقیم یوتیوب می‌شود

تیک‌تاک که با امکان پست کردن کلیپ‌های ۱۵ ثانیه‌ای شروع به کار کرد، حالا به دنبال رقابت در حوزه‌ی ویدئو‌های طولانی‌تر است.

با استناد بر پست مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی، در شبکه‌ اجتماعی Threads، تیک‌تاک به‌صورت آزمایشی آپلود ویدئو‌های ۱۵ دقیقه‌ای را برای برخی از کاربرانش در مناطقی خاص ممکن کرده است؛ پیش از این، محتواهای این پلتفرم محدودیت ۱۰ دقیقه‌ای داشتند.

شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک با امکان پست کردن کلیپ‌های کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای شروع به کار کرد و بعدها با تغییر این محدودیت به یک دقیقه، به مسیر خود برای تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های گوشی ادامه داد.

پس از آن، محدودیت زمان ویدئو‌ها در تیک‌تاک هر چند وقت یک‌بار اصلاح شد و سال ۲۰۲۱ این محدودیت به ۳ دقیقه و سال ۲۰۲۲ به ۱۰ دقیقه رسید. حال این پلتفرم پرطرفدار بین قشر جوان، تصمیم گرفته است با معرفی قابلیت آپلود ویدئوهای ۱۵ دقیقه‌ای، تا حدی به رقابت با غول عرصه‌ی ویدیوهای طولانی یعنی یوتیوب بپردازد.

برای سازندگان ویدیوهای تیک‌تاک، این تغییر به معنیِ داشتنِ انعطاف‌پذیری بیشتر هنگام پست کردن ویدئوهای آموزشی و سرگرمی است؛ بسیاری از آن‌ها دیگر نیازی به برش ویدیوی خود به چند قسمت برای مطابقت با محدودیت‌های تیک‌تاک ندارند.

همه‌ی کاربران تیک‌تاک از تغییر‌های اخیر رضایت ندارند؛ چون بسیاری، تیک‌تاک را با کلیپ‌های کوتاه و سرگرم‌کننده‌اش می‌شناسند و از آن لذت می‌برند. این شرکت از خواسته‌ی این عده از کابران آگاه است و اخیراً سعی کرده با معرفی ویژگی جلو بردن سریع ویدئوها، مهر تأیید آن‌ها را کسب کند.

تیک‌تاک پیش‌تر با معرفی حالت تمام‌صفحه‌ی افقی، به قلمروی یوتیوب وارد شده بود؛ البته این ویژگی هنوز در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برد. به علاوه، هنوز از زمان دقیق در دسترس قرار گرفتن ویژگی‌ آپلود ویدئو‌های ۱۵ دقیقه‌ای برای تمامی کاربران تیک‌تاک، خبری در دست نیست.

درحالی که تیک‌تاک با تست قابلیت ویدئو‌های طولانی‌تر و هم‌چنین تست قابلیت افقی کردن آن‌ها سودای به چالش کشیدن جایگاه یوتیوب را در سر می‌پروراند؛ پلتفرم ویدیوییِ تحت مالکیت گوگل در نظر دارد با تغییراتی مثل ویژگی ویدئوهای کوتاه Shorts، با سلایق بیشتری سازگار شود.

منبع :زومیت

مطالب مرتبط