گوگل احتمالا از عرضه اسمارت‌فون تاشو پیکسل فولد صرف‌نظر نموده است

شرکت گوگل برای عرضه یک گوشی تاشو در آینده نزدیک دیگر برنامه‌ای ندارد. در ابتدا تصور می‌شد که پیکسل فولد همزمان با سری پیکسل ۶ معرفی خواهد شد. شایعات بعدی نیز از عرضه آن در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ حکایت داشتند. اکنون به‌نظر می‌رسد که گوگل به این نتیجه رسیده که با وجود یک رقیب قدرتمند یعنی سامسونگ، این شرکت برای دستیابی به موفقیت شانس چندانی ندارد. سامسونگ نخستین دستگاه تاشو خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد و اکنون نیز یکی از بهترین گوشی‌های تاشو در جهان را تولید می‌کند.

فردی با نام راس یانگ از موسسه تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants ادعا می‌کند که گوگل سفارش قطعات مورد نیاز برای اسمارت‌فون پیکسل فولد را لغو کرده و عرضه چنین دستگاهی حداقل تا ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ امری بعید به‌نظر می‌رسد.

از آنجا که گوگل در صدد عرضه ورژن پایدار اندروید ۱۲L (این سیستم‌عامل برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو در نظر گرفته شده است) در ماه مارس است؛ لذا تصور می‌شود که پیکسل فولد نیز در همان ماه معرفی خواهد شد. قطعه کد کشف شده در اپلیکیشن Google Camera نیز نشان می‌دهد که این دستگاه در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

پیکسل فولد فاقد توانایی کافی برای رقابت با گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ است

ظاهرا گوگل تصور می‌کند که اسمارت‌فون پیکسل فولد از توانایی لازم جهت رقابت با گوشی‌های سری گلکسی Z سامسونگ برخوردار نیست. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی پیکسل فولد برخلاف گلکسی زد فولد ۳ فاقد دوربین جلویی زیر نمایشگر بوده و از قلم استایلوس نیز پشتیبانی نخواهد کرد. با این‌حال مشخصات شایعه شده برای این هندست ابدا ناامیدکننده به‌نظر نمی‌رسند. بر اساس گزارشات، پیکسل فولد مجهز به یک نمایشگر داخلی ۷.۵۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بوده و توان پردازشی آن نیز توسط تراشه اختصاصی Google Tensor تامین خواهد شد. مشخصات دوربین هندست اگرچه احتمالا تا حدی دلسردکننده است؛ اما کماکان قابل احترام به‌نظر می‌رسد.

گوگل احتمالا از عرضه اسمارت‌فون تاشو پیکسل فولد صرف‌نظر نموده است
گوگل احتمالا از عرضه اسمارت‌فون تاشو پیکسل فولد صرف‌نظر نموده است

هزینه یکی دیگر از نگرانی‌های مورد اشاره در گزارش است. سامسونگ بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را شخصا تولید می‌کند و اکنون احتمالا از مزایای اقتصاد مقیاسی بهره‌مند شده است؛ اما تولید یک اسمارت‌فون تاشو برای شرکت تازه‌کاری نظیر گوگل در ابتدا احتمالا چندان سودآور نخواهد بود.

اگرچه انتشار این خبر یقینا موجب ناامیدی طرفداران هیجان‌زده بابت عرضه نخستین دستگاه تاشو گوگل خواهد شد؛ اما به تعویق انداختن عرضه یک هندست به‌جای ارائه شتاب‌زده یک محصول ناقص به بازار احتمالا ایده‌ای منطقی خواهد بود. راس یانگ پیش‌تر اعلام کرد که شرکت اپل نیز احتمالا نخستین آی‌فون تاشو خود را تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد.

این پدیده بدان معناست که سامسونگ زمینه لازم برای گسترش سهم خود در بازارهای ایالات‌متحده و اروپا را در اختیار دارد؛ اما غول کره‌ای احتمالا در سایر مناطق با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد شد.

منبع : itresan

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط