تعداد کاربران ویندوز XP از ویندوز ۱۱ مایکروسافت بیشتر است!

در حال حاضر کمتر از یک درصد از رایانه‌های شخصی اسکن شده رایانه خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا داده‌اند. اکنون بیش از یک ماه از انتشار آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت می‌گذرد، اما یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد از کاربران رایانه شخصی رایانه خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا داده‌اند.

بر اساس تحقیقات جدید شرکت مدیریت دارایی فناوری اطلاعات Lansweeper، تنها ۰.۲۱ درصد از کاربران رایانه شخصی در حال حاضر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند، علی‌رغم اینکه به عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای کاربران ویندوز ۱۰ در دسترس است.

تحقیقات اخیر این شرکت از داده‌های بیش از ۱۰ میلیون دستگاه ویندوزی که در شبکه‌های تجاری و خانگی کار می‌کنند استفاده کرده تا متوجه شود که ویندوز ۱۱ پنجمین سیستم عامل محبوب ویندوز است. در واقع، رایانه‌های شخصی بیشتری از ویندوز XP (3.62٪) و حتی ویندوز ۸ (۰.۹۵٪) تا ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند.

این اتفاق می‌تواند به دلیل الزامات TPM مایکروسافت باشد زیرا بسیاری از سیستم‌ها فاقد سخت افزار لازم برای اجرای ویندوز ۱۱ هستند.

 پایان یک سیستم عامل

گزارش Lansweeper همچنین نشان می‌دهد که تقریباً یکی از هر ۱۰ دستگاه (۹.۹۳%) که دارای ویندوز باشند، از سیستم‌ عامل‌های End of Life (سیستم عامل‌هایی که پشتیبانی از آنها به پایان رسیده است) از جمله Windows XP و Windows 7 استفاده می‌کنند که مایکروسافت به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ پشتیبانی از آنها را متوقف کرد.

رئیس بازاریابی در Lansweeper ،Roel Decneut بینش بیشتری در مورد خطرات امنیتی اجرای سیستم عامل‌های End of Life در یک بیانیه مطبوعاتی ارائه کرد و گفت:

“این وضعیت خطرات امنیتی قابل توجهی دارد زیرا مایکروسافت دیگر رفع اشکال یا وصله‌های امنیتی را برای ویندوز ویستا، ۲۰۰۰، XP و ۷ ارائه نمی‌کند. اگرچه اکثر کاربران از سیستم‌عامل‌های جدیدتر استفاده می‌کنند و میلیاردها دستگاه ویندوز فعال در سراسر جهان وجود دارد اما هنوز هم میلیون‌ها نفر از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که ناامن و آماده حمله هستند. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود که تعداد زیادی از این سیستم‌های قدیمی در دستگاه‌های سازمانی اجرا شوند، به این معنی که فقط اطلاعات شخصی در خطر نیست.”

در حالی که ممکن است برخی از افراد و مشاغل هنوز آماده ارتقاء به ویندوز ۱۱ نباشند، اجرای نسخه قدیمی‌تر ویندوز که دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را از مایکروسافت دریافت نمی‌کند، می‌تواند رایانه شما را در معرض خطر بسیار بیشتری برای قربانی شدن توسط بدافزارها و سایر حملات سایبری قرار دهد.

منبع:Itresan

 آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط