ایستر اگ جدید اپل دریچه‌ای به رویداد کالیفرنیا استریمینگ باز می‌کند

اعلامیه رویداد کالیفرنیا استریمینگ اپل، حاوی ایستر اگ واقعیت افزوده جالبی است که به‌نوعی یک دریچه به شکل لوگوی اپل را به منطقه‌ای در کالیفرنیا باز و تاریخ مراسم را نمایان می‌کند.

شب گذشته، اپل همان‌طور که انتظار می‌رفت اعلامیه و دعوت‌نامه رویداد جدیدش را به‌منظور رونمایی از محصولات سخت‌افزاری همچون آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ منتشر کرد. رویداد اپل قرار است سه‌شنبه (۲۳ شهریور) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار شود. اعلامیه‌های اپل معمولا حاوی جزئیات مخفی یا به‌اصطلاح ایستر اِگ‌های زیادی هستند و قطعا اعلامیه دیشب نیز از این قاعده مستثنا نیست.

کاربران هنگامی که در صفحه رویداد وب‌سایت اپل هستند، می‌توانند روی آرم اپل در دعوت‌نامه کلیک کنند تا با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در دستگاه‌های مبتنی بر iOS و iPadOS ایستر اِگ یادشده را مشاهده کنند. همچنین در مک‌اواس کاربران می‌توانند فایل را بارگیری و انیمیشن را در Quick Look یا پلیرهای دیگر مشاهده کنند.

یستر اِگ مذکور در واقع یک لوگوی ثابت اپل در نمای واقعیت افزوده است که مانند یک دریچه یا پورتال عمل می‌کند و کاربر را به منطقه‌ای در ایالت کالیفرنیا که در پوستر هم دیده می‌شود، می‌کشاند. در نهایت عبارت «۹.۱۴» دیده می‌شود که تاریخ برگزاری رویداد (۱۴ سپتامبر) حکایت دارد. قابلیت AR طوری پیکربندی شده است تا کاربران بتوانند دستگاه خود را به‌صورت فیزیکی به پورتال منتقل و داخل آن را مشاهده کنند.

اپل قبلاً از فایل‌ USDZ برای ویژگی‌های AR دعوت‌نامه‌هایش استفاده می‌کرد؛ اما ظاهراً رویداد جدید به فایل reality تغییر کرده است. کاربران می‌توانند فایل reality را بارگیری و آن را به‌صورت ۳۶۰ درجه و در نمای واقعیت افزوده مشاهده کنند.

طبق شایعات، کانون توجه اپل در رویداد یادشده احتمالا بر رونمایی جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری معطوف و آیفون ۱۳ محتمل‌ترین محصول این رویداد خواهد بود. البته محصولاتی نظیر اپل واچ سری ۷، آیپد استاندارد نسل ۹، ایرپاد ۳ و حتی آیپد مینی نیز شانس بالایی برای حضور در این رویداد دارند.

مطالب مرتبط