کارت‌های گرافیک دسکتاپ Arc اینتل با قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار روانه بازار می‌شوند

اینتل برای رقابت با شرکت‌های انویدیا و AMD آماده می‌شود و از سال آینده میلادی کارت‌های گرافیک Arc را روانه بازار می‌کند. حالا طبق جدیدترین اطلاعات، بالاترین مدل‌های این محصولات می‌خواهند کارت‌های گرافیک انویدیا RTX 3070 و AMD RTX 6700 XT را به چالش بکشند و حداکثر ۵۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

اخیرا اسلایدی افشا شده که ظاهرا اینتل آن را با شرکایش به اشتراک گذاشته و در آن اطلاعات مربوط به کارت‌های گرافیک Arc Alchemist DG2 برای سال آینده میلادی به چشم می‌خورد. کارت‌های گرافیک آینده اینتل در دسته‌بندی‌های مختلفی از راه می‌رسند و در رده‌های قیمتی متفاوتی قرار می‌گیرند.

بالاترین مدل‌ها با نام «Enthusiast» قیمتی در محدوده ۴۰۰ تا ۴۹۹ دلار خواهند داشت. مدل‌های بعدی «+Performance» نام دارند که با قیمت ۳۰۰ تا ۳۹۹ دلار روانه بازار می‌شوند. این کارت‌های گرافیک از «SOC1» بهره می‌برند که احتمالا اسم رمز داخلی برای تراشه با ۵۱۲ واحد اجرایی باشد. توان طراحی حرارتی این GPUها در محدوده ۱۷۵ تا ۲۲۵ وات قرار می‌گیرد و می‌خواهند با RTX 3070 و RX 6700 XT‌ رقابت کنند.

کارت‌های گرافیک دسکتاپ Arc اینتل با قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار روانه بازار می‌شوند
همانطور که در اسلاید بالا می‌بینید، اینتل روی کارت‌های گرافیک «+Enthusiast» هم کار می‌کند که ظاهرا سال آینده میلادی از راه نمی‌رسند. به نظر می‌رسد اینتل چنین دسته‌بندی را برای نسل بعدی گرافیک‌های Arc درنظر گرفته و می‌خواهد با استفاده از آن‌ها با GPUهای RTX 3080 و RX 6800 XT رقابت کند.

اینتل کاربران با بودجه کم را فراموش نکرده و می‌خواهد برای آن‌ها کارت‌های گرافیک ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری عرضه کند. این GPUها از «SOC2» بهره می‌برند که به تراشه با ۱۲۸ واحد اجرایی اشاره دارد. توان طراحی آن‌ها بالاتر از ۷۵ وات است و در دسته‌های «+Mainstream» (قیمت ۱۵۰ تا ۱۹۹ دلار) و «Mainstream» (قیمت ۱۰۰ تا ۱۴۹ دلار) از راه می‌رسند. کارت‌های گرافیک پایه اینتل برای رقابت با سری RTX 3050 و RX 6500 از راه می‌رسند.

مطالب مرتبط