مشخصات کامل شیائومی ۱۲ لایت لو رفت

شیائومی تاکنون ۳ مدل شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X را از خانواده پرچمدار خود روانه بازار کرده است. هرچند که این سری در آینده با مدل‌های شایعه شده‌ای مانند ۱۲ اولترا جای رشد دارد اما حالا به نظر می‌رسد مدل دیگری به این خانواده اضافه می‌شود: شیائومی ۱۲ لایت که مشخصات کامل آن فاش شده است.

همانطور که از نام این مدل برمی‌آید، شیائومی ۱۲ لایت می‌تواند جانشین می ۱۱ لایت ۵G و ۱۱ لایت ۵G NE سال گذشته باشد. طبق رندرهایی که اخیرا لو رفته‌اند می‌توانید زبان طراحی شیائومی ۱۲ لایت را همراه با نمایشگر منحنی ببینید، موردی که مدل‌های ۲۰۲۱ فاقد آن بودند.

مشخصات احتمالی شیائومی ۱۲ لایت

طبق اخبار اکنون می‌دانیم این مدل جدید شیائومی نمایشگر ۶.۵۵ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس دارد که در مقایسه با نمایشگر ۹۰ هرتزی ۱۱ لایت ۵G NE پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که باتری این مدل نیز بزرگ‌تر می‌شود و باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپری و شارژ ۳۳ واتی سال گذشته جای خود را به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری و شارژ سریع ۶۷ واتی می‌دهد.

گفتنی است که شیائومی ۱۲ لایت در سایر زمینه‌ها عموما تفاوت چندانی با مدل ۱۱ لایت ۵G NE ندارد و باقی خصوصیات مشترک آنها مواردی مثل تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G، رم ۶ و ۸ گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دارای لرزشگیر اپتیکال به همراه لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی را شامل می‌شوند.

گفتنی است که حسگر اثر انگشت این مدل این بار از فریم گوشی به زیر نمایشگر منتقل می‌شود که بسته به سلیقه شما می‌تواند پیشرفت یا پسرفت محسوب شود. همچنین در کمال تعجب دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مدل‌ پیشین در شیائومی ۱۲ لایت به یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی تبدیل می‌شود.

گفته شده که این مدل در نهایت با اندروید ۱۲ و MIUI 13 به بازار خواهد آمد.

 

منبع: دیجیاتو

 

مطالب مرتبط