دستیار هوش مصنوعی AI Pin با پشتیبانی از مدل GPT-4 هفته آینده معرفی می‌شود

دستیار هوش مصنوعی AI Pin از مدل GPT-4 پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های آن شامل برقراری تماس و ترجمه هم‌زمان می‌شود.

اولین گجت شرکت Humane با نام AI Pin قرار است ۹ نوامبر (۱۸ آبان‌ماه) معرفی شود و حالا اطلاعات جدیدی درباره آن مانند بهره‌مندی از مدل GPT-4 فاش شده است. قبل از هرچیز، AI Pin که یک دستیار هوش مصنوعی محسوب می‌شود، در کنار گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ و محصولات دیگر، یکی از «بهترین اختراعات سال ۲۰۲۳» مجله تایم بوده است.

قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی AI Pin

براساس گزارش Verge، ظاهراً AI Pin به‌صورت مغناطیسی به لباس کاربران متصل می‌شود و با کمک نرم‌افزارهای اختصاصی خود و البته مدل هوش مصنوعی GPT-4 از OpenAI قابلیت‌هایی ازجمله برقراری تماس و ترجمه هم‌زمان را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

نکته قابل‌توجه دیگر این گجت ویژگی Trust Light است که در هنگام ضبط از طریق دوربین، میکروفون یا سایر سنسورهای دستگاه روشن می‌شود. درواقع Humane با ارائه این ویژگی تعهد خود نسبت به حریم خصوصی دیگران را نشان داده است. طبق تصویر منتشرشده توسط مجله Time (تصویر اصلی مطلب)، می‌توان انتظار داشت که Trust Light بخش زرد رنگ کنار دوربین دستگاه خواهد بود.

Humane از ماه‌ها قبل درحال تبلیغ AI Pin بوده است و ابتدا «عمران چادوری»، یکی از بنیان‌گذاران شرکت در جریان یک سخنرانی TED آن را به نمایش گذاشت. همچنین این شرکت قرار بود در ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) اطلاعات بیشتری درباره محصولات خود به اشتراک بگذارد، اما تصمیم گرفت تا زمان معرفی رسمی آن را به ۹ نوامبر موکول کند.

چادوری که یکی از کارمندان سابق اپل است، از AI Pin به‌عنوان «نوع جدیدی از دستگاه‌ها و پلتفرم‌های پوشیدنی» یاد کرده که به گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری نیاز ندارد. بااین‌وجود، نحوه عملکرد دستگاه هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست.

همچنین باید اشاره کرد که AI Pin در بازار بسیار رقابتی عرضه خواهد شد. شرکت Rewind اخیراً محصول مشابه دیگری با نام Rewind Pendant را معرفی کرده است که بسیاری از قابلیت‌های محصول Humane را در خود جای می‌دهد. «جانی آیو»، طراح سابق اپل نیز همراه با «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، درحال کار روی یک سخت‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. علاوه‌براین، عینک‌های هوشمند نیز به‌لطف متا و آمازون در چند وقت گذشته مورد‌توجه زیادی قرار گرفته‌اند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط