تکنولوژیاخبار جدیدرویداد ها

چین بزرگ‌ترین پهپاد باری خود را آزمایش کرد!

چین بزرگ‌ترین پهپاد باری خود را آزمایش کرد:

چین بزرگ‌ترین پهپاد باری خود را به پرواز درآورد، این در حالی است که اقتصاد کم‌ارتفاع در حال رشد است. این پهپاد باری بزرگ برای حمل بارهای سنگین طراحی شده و به پیشرفت در صنعت پهپادهای باری کمک می‌کند، که در آینده می‌تواند نقش مهمی در حمل و نقل کالاها و توسعه اقتصادی چین داشته باشد. این پرواز آزمایشی نشان‌دهنده تلاش‌های چین برای بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در زمینه حمل و نقل و ارتقاء اقتصاد کم‌ارتفاع است.

چین بزرگترین هواپیمای باری بدون سرنشین خود را که برای استفاده غیرنظامی طراحی شده، به پرواز درآورد. به عنوان بزرگترین تولیدکننده پهپاد در جهان، چین آزمایش‌های پروازی خودروهای هوایی خودکار (UAVs) را افزایش داده است که در نهایت می‌توانند همه چیز از غذای بیرون‌بر تا مسافران را جابه‌جا کنند.پهپاد باری

این هواپیمای دو موتوره که ظرفیت حمل ۲ تن بار را دارد، روز یکشنبه در اولین پرواز آزمایشی خود در استان سیچوان واقع در جنوب غربی چین به مدت حدود ۲۰ دقیقه به پرواز درآمد.

چین در حال آزمایش پهپادهای باری بزرگ‌تر است، زیرا دولت این کشور در تلاش است تا یک اقتصاد با ارتفاع پایین را توسعه دهد که طبق برآوردها، صنعت هوایی آن تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۲ تریلیون یوان (۲۷۹ میلیارد دلار) خواهد رسید، یعنی چهار برابر بیشتر از سال ۲۰۲۳.

پهپاد باری جدید که توسط شرکت دولتی Tengden ساخته شده، دارای بال‌های به طول ۱۶.۱ متر و ارتفاع ۴.۶ متر است و کمی بزرگ‌تر از هواپیمای سبک Cessna 172 است. این پرواز آزمایشی پس از اولین پرواز HH-100، یک پهپاد باری دیگر با ظرفیت ۷۰۰ کیلوگرم که توسط شرکت AVIC توسعه یافته، انجام شد.

چین برای اولین بار در گزارشی اقتصاد با ارتفاع پایین را به عنوان یک موتور رشد جدید شناسایی کرده و برنامه‌هایی برای استفاده از پهپادها در حمل و نقل مسافر و تحویل کالا دارد. در سال ۲۰۲۳، بیش از ۲۰۰۰ شرکت چینی در زمینه طراحی و ساخت پهپاد فعالیت می‌کردند که شرکت DJI، بزرگترین تولیدکننده پهپاد در جهان، از جمله آن‌هاست.

Archer در تأمین تولید تاکسی‌های هوایی همکاری خواهد داشت بیشتر بدانید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا