پشتیبانی نرم افزاری گلکسی اس ۸ سامسونگ بعد از ۴ سال به اتمام رسید

سامسونگ در گذشته عملکرد خوبی در انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌هایش نداشت؛ اما به نظر می‌رسد این موضوع تنها مربوط به گذشته است. سامسونگ معمولاً وعده می‌دهد به‌روزرسانی‌های اندروید را طی یک بازه دو ساله برای گوشی‌هایش منتشر کند، اما عملکرد این شرکت کره‌ای چیز دیگری را نشان می‌دهد. این شرکت نه تنها به‌روزرسانی‌های ماهانه را به صورت منظم عرضه می‌کند، بلکه پشتیبانی نرم افزاری را تا چهار سال هم افزایش داده است. اثبات این حرف با عرضه به‌روزرسانی‌های اندروید تا سال گذشته برای گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج ساده نبود. اکنون نوبت به پایان پشتیبانی نرم افزاری گلکسی اس ۸ بعد از گذشت چهار سال رسیده است.

پایان پشتیبانی نرم افزاری گلکسی اس ۸

تا چند سال پیش تصور نمی‌شد سامسونگ شرکتی باشد که بخواهد چهار سال متوالی به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را برای گوشی‌هایش منتشر کند. در آن زمان سامسونگ تنها دو سال به‌روزسانی نرم افزاری را تضمین می‌کرد و حتی در انجام آن هم عملکرد کندی داشت. اما امروز سامسونگ کاملاً متفاوت از گذشته، به یکی از بهترین شرکت‌هایی تبدیل شده است که به‌روزرسانی‌های اندرویدی را به بهترین شکل برای محصولاتش منتشر می‌کند.

انتشار به‌روزرسانی‌ها طی دوره چهار ساله یکسان نیست. سامسونگ فرکانس به‌روزرسانی را از انتشار ماهانه به سه ماهه و سپس دو ساله تغییر می‌دهد. گلکسی اس ۸ در دوره انتشار سه ماهه قرار داشت و نمی‌تواند این پایان غیرمنتظره‌ای برای پشتیبانی نرم افزاری آن باشد. شاید نکته مثبت قضیه دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید توسط آن تا آوریل ۲۰۲۱ باشد.

گلکسی S8 نخستین گوشی سامسونگ بود که دکمه‌های خازنی و کلید هوم فیزیکی (که تا پیش از معرفی آن به استاندارد گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده بود) از روی آن حذف شدند. گلکسی اس ۸ با تغییر به استاندارد جدید دکمه‌های روی صفحه، حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاست. به خصوص اینکه یک نمایشگر لبه منحنی نیز روی آن استفاده شده بود.

بدیهی است که گلکسی اس ۹ تا سال آینده به‌روزرسانی‌های اندرویدی را دریافت کند. علاوه بر این، گلکسی اس ۸ لایت همچنان تحت حمایت نرم افزاری سامسونگ قرار دارد، اما فقط به‌روزرسانی‌های دو ساله را دریافت خواهد کرد. احتمالاً کاربران این گوشی حداکثر تا سال آینده به‌روزرسانی اندروید را دریافت خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *