ویندوز ۱۱ در آپدیت اخیر چه کرده

آپدیت ویندوز

در ۲۵ ژوئن، مایکروسافت بروزرسانی KB5039302 برای ویندوز ۱۱ را منتشر کرد که تعدادی بهبود کوچک برای کاربران به همراه دارد. این بهبودها به طور کامل در لیست تغییرات رسمی توضیح داده شده است.

این پچ تفاوت بین تغییراتی که مایکروسافت به تدریج به کاربران ارائه می‌کند و بهبودهایی که به طور یکجا برای همه کاربران منتشر می‌شود را مشخص می‌کند.

تغییرات انتشار تدریجی

ابتدا، این بروزرسانی یک کارت پیشنهاد جدید به نام “Game Pass” به صفحه اصلی تنظیمات اضافه می‌کند. این تغییرات شامل هر دو نسخه Home و Pro ویندوز ۱۱ می‌شود، اما معمولاً فقط زمانی نمایش داده می‌شود که با حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شده و به طور فعال بازی کنید.

پشتیبانی از ایموجی ۱۵.۱ نیز به عنوان یکی از افزودنی‌های جدید ارائه شده است. ویندوز اکنون از نمادهای شبیه به یونیکد برای ترکیب‌های مختلف خانوادگی پشتیبانی می‌کند، همچنین تعدادی ایموجی کاملاً جدید اضافه شده است، از جمله تکان دادن سر به صورت افقی و عمودی، ققنوس، لیمو، قارچ قهوه‌ای و زنجیر شکسته.

دکمه “نمایش دسکتاپ” به صورت پیش‌فرض به نوار وظیفه بازگشته است. برای تغییر این تنظیمات، می‌توانید با راست کلیک کردن بر روی نوار وظیفه و انتخاب گزینه “تنظیمات نوار وظیفه”، رفتار نوار وظیفه را تنظیم کنید.

این به‌روزرسانی همچنین شامل تغییرات کوچکی در اکسپلورر فایل می‌باشد. مایکروسافت اعلام کرده است:

اکنون می‌توانید فایل‌های ۷-Zip و Tape Archive (TAR) را از طریق منوی راست کلیک ایجاد کنید. با راست کلیک بر روی یک فایل، گزینه “فشرده‌سازی به فایل” را انتخاب کنید تا از ابزارهایی مانند gzip، bzip2 و سایرین برای فشرده‌سازی آن استفاده کنید.

همچنین یک جادوگر فشرده‌سازی جدید در گزینه‌های اضافی اضافه شده است. این جادوگر به شما کمک می‌کند تا فرمت‌های بیشتری را انتخاب کرده و جزئیات بیشتری را اضافه کنید. می‌توانید از انواع مختلف فشرده‌سازی برای اضافه کردن فایل‌های متعدد به آرشیوها در فرمت‌های دیگر TAR استفاده کنید. همچنین می‌توانید سطح فشرده‌سازی را تغییر داده و نوع داده‌های ذخیره‌شده در هر آرشیو را انتخاب کنید.

اکنون امکان کپی کردن فایل‌ها از پنجره به اشتراک‌گذاری ویندوز نیز فراهم شده است. کافی است روی دکمه کپی جدید کلیک کنید.

این به‌روزرسانی همچنین آغاز به عرضه مدیر حساب جدید در منوی شروع می‌کند. با ورود به ویندوز با حساب مایکروسافت، می‌توانید یک نمای کلی از مزایای حساب خود را مشاهده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تنظیمات حساب خود را به راحتی مدیریت کنید.

تغییرات فوری اعمال شده

برخلاف تغییرات قبلی، چند تغییر جزئی وجود دارد که بلافاصله برای همه کاربران که به‌روزرسانی را نصب می‌کنند، اعمال می‌شود.

از جمله این تغییرات، مایکروسافت مشکلی را در ابزار Snipping Tool برطرف کرده که هنگام ضبط ویدئو، صدای تحریف‌شده ضبط می‌کرد. همچنین، دیگر رفع اشکالات شامل خروج ایمن دستگاه‌های USB می‌باشد.

برای نصب این به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، می‌توانید گزینه “بررسی به‌روزرسانی‌ها” را در رایانه خود انتخاب کنید یا از کانال‌های اشتراک معمولی مایکروسافت استفاده کنید

 

 

درباره خبر مورد انتقاد مابکروسافت مطالعه کنید

 

مطالب مرتبط