ورژن بتا ۲.۱ اندروید ۱۲ با رفع باگ‌ها منتشر می‌شود

چند ماه پس از انتشار نسخه‌هایی از اندروید ۱۲ برای توسعه‌دهندگان، نسخه بتای اندروید ۱۲ در دسترس عموم قرار گرفت. امروز گوگل از ورژن بتا ۲.۱ اندروید ۱۲ رونمایی نمود. همانطور که از نام این نسخه هم پیداست، گوگل در این ورژن به رفع اشکالات نسخه بتا ۲ اندروید ۱۲ که قبلا منتشر شد، پرداخته است.

ورژن بتا ۲.۱ اندروید ۱۲، مشکلاتی که از دسترسی کاربران به موارد موجود در صفحه قفل جلوگیری می‌کرد را حل می‌کند. برای مثال این نسخه‌، مشکل نمایش اعلان‌ها، حذف اعلان‌ها یا حتی کشیدن انگشت برای باز کردن قفل تلفن را برطرف خواهد نمود. علاوه بر این، ورژن بتا ۲.۱ مشکلاتی که باعث می‌شدند اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا و تقویم در ویجت‌ها ظاهر نشوند را حل کرده است. همچنین اختلالی که هنگام ورود به برنامه‌های اخیر هنگام استفاده از ژست حرکتی، باعث ایجاد سوسو زدن یا انیمیشن‌های ناخوشایند می‌شد، حل خواهد شد.

نشانگرهای جدید اعطای مجوز میکروفون و دوربین که در اندروید ۱۲ معرفی شده‌اند گاهی متوقف شده و کاملاً ناپدید می‌شدند و تا زمان راه اندازی مجدد تلفن، این مشکل پا‌برجا بود. مهم‌تر از تمام موارد مذکور، مشکلی بود که کاربران در مورد عدم بوت دستگاه پس از نصب نسخه بتا با آن مواجه شدند. این اشکال حتی پس از بازنشانی دستگاه نیز قابل حل نبود. اما اکنون این موارد نیز برطرف خواهد شد و در انتها، مسئله‌ای که مربوط به کار در شبیه ساز اندروید بوده است که گمان می‌رود با حل این مشکل، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

نسخه بتا ۲.۱ با شماره ساخت SPB2.210513.011 و برای افرادی که ورژن بتا ۲ اندروید ۱۲ را نصب کرده‌اند، منتشر می‌شود. اگر اسمارت‌فون شما یکی از گوشی‌های هوشمند Pixel است و می‌خواهید نسخه بعدی اندروید را امتحان کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را در برنامه Android Beta for Pixel ثبت کرده و سپس به روزرسانی را دریافت نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *