ساب‌سیستم ویندوز برای اندروید در فروشگاه مایکروسافت رؤیت شد

امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید هم‌زمان با انتشار ویندوز ۱۱ در دسترس نخواهد بود؛ اما به‌تازگی اپلیکیشن ساب سیستم ویندوز برای اندروید در استور مایکروسافت رؤیت شده است.

اجرای اپلیکیشن‌ اندروید روی ویندوز ۱۱ یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم‌ عامل است؛ اما مایکروسافت رسما اعلام کرد پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ هم‌زمان با انتشار رسمی این سیستم‌عامل‌ در سیزدهم مهر در دسترس نخواهد بود. طبق اعلام مایکروسافت، امکان اجرای برنامه‌های اندروید به‌زودی برای کاربران ویندوز اینسایدر در دسترس خواهد بود و مدتی بعد از اعلام رسمی مایکروسافت، اپلیکیشن Windows Subsystem for Android در استور ویندوز ۱۱ نمایان شده است.

ساب‌سیستم ویندوز برای اندروید در فروشگاه مایکروسافت رؤیت شد
متأسفانه این اپلیکیشن در حال حاضر هیچ کاری خاصی انجام نمی‌دهد و اگر آن را دانلود کنید، فقط با یک پنجره سفید رو‌به‌رو خواهید شد. طبق توضیحاتی که مایکروسافت در مورد Windows Subsystem for Android در استور ویندوز ۱۱ نوشته است. این اپلیکیشن هنوز به مرحله پیش‌نمایش نرسیده است و فقط  افراد مورد اعتماد مایکروسافت قادر به آزمایش آن هستند. مایکروسافت در ادامه از کاربرانی که به این اپلیکیشن دسترسی دارند می‌خواهد از محیط این برنامه اسکرین‌شات نگیرند یا در مورد محتوایی که به آن دسترسی دارند با کسی صحبت نکنند.

اما موضوع زمانی جالب می‎‌شود که به بخش سیستم عامل مورد نیاز برای اجرای این اپلیکیشن می‌رسیم. طبق اعلام مایکروسافت، Windows Subsystem for Android برای اجرا به بیلد ۲۲۰۰۰ ویندوز ۱۱ نیاز دارد که دقیقا همان بیلدی است که مایکروسافت در روز ۱۳ مهر به‌صورت رسمی منتشر خواهد کرد. شاید این موضوع نشان‌دهنده این است که کاربران برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ نیازی به دریافت به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۱ نخواهند داشت و با دانلود نسخه‌ی نهایی Windows Subsystem for Android از استور ویندوز ۱۱ بتوانند اپلیکیشن‌های اندروید را اجرا کنند.

طبق توضیحات مایکروسافت، برای اجرای Windows Subsystem for Android حداقل به ۸ گیگابایت رم نیاز دارید.

شاید جالب‌ترین بخش توضیحات مایکروسافت در مورد سازگاری این اپلیکیشن با ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس باشد. مایکروسافت تا به امروز در مورد اجرای اپلیکیشن‌‎های اندروید روی ایکس باکس صحبتی نکرده است؛ اما این قابلیت و مخصوصاً اجرای بازی‌های اندروید روی کنسول‌های مایکروسافت می‎‌تواند یک استراتژی خوب از طرف ردموندی‌ها باشد.

ساب‌سیستم ویندوز برای اندروید در فروشگاه مایکروسافت رؤیت شد
باید به این نکته توجه کرد که تمام اخبار مربوط به اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ایکس باکس در حد شایعه است و باید منتظر توضیحات بیشتر مایکروسافت در مورد اجرای اپلیکیشن‎‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ بمانیم و ببینم این قابلیت را عملی خواهد کرد.

مطالب مرتبط