اخبار جدیدرویداد ها

واردات خودرو آزاد شد

در گفتگویی با خبرنگاران، سخنگوی دولت اعلام کرد که واردات خودرو دست دوم برای همه ایرانیان آزاد شده است. علی بهادری جهرمی توضیح داد که واردات خودرو به شرطی ممکن است که مدل آن‌ها از ۲۰۱۹ به بالا باشد و استانداردهای روز اروپا را داشته باشند.

سه شرط مهم برای واردات

این اقدام، یکی از مصوبات اخیر هیئت دولت است که به گفته سخنگوی دولت، هدف آن مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی کشور است. جهرمی افزود که مجوز واردات خودروهای کارکرده برای همه ایرانیان از مجلس دریافت شده است. خودروهای وارداتی باید استانداردهای روز اروپا را رعایت کنند و ارز مورد نیاز برای واردات آن‌ها نیز توسط بانک مرکزی تأیید شود.

این شرایط مشابه واردات کشنده‌های دست دوم اروپایی است که در سال‌های اخیر موجب ثبات نسبی در بازار این نوع خودروها شده است.

پیش از این، دولت سیزدهم واردات خودروهای نو را آزاد کرده بود و در سال ۱۴۰۲ حدود ده هزار خودروی جدید وارد کشور شد. بعداً، بحث‌هایی درباره واردات خودروهای کارکرده نیز مطرح شد و در نهایت دولت تصمیم گرفت تا خودروهای کارکرده خارجی را از مناطق آزاد وارد کند.

بدون شک، حتی با وجود تعرفه‌های بالا، آزادسازی واردات خودرو به کشور می‌تواند تأثیر مثبتی بر بازار خودرو داشته باشد. خودروسازان داخلی از سال ۱۳۹۸ و پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی، نتوانستند به‌طور کامل نیاز بازار را تأمین کنند. بنابراین، آزادسازی واردات می‌تواند علاوه بر ایجاد تعادل در بازار، دسترسی آسان‌تر مصرف‌کنندگان به خودروهای متنوع و با کیفیت را فراهم کند. جزئیات کامل این بخشنامه طی روزهای آتی منتشر خواهد شد

مطالب بیشتری مطالعه کنید

استارلسنک مینی منتشر شد

تبدیل ادرار به آب در فضا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا