هوش مصنوعی به دسته Dual Sense سونی می‌آید؛ کمک به گیمرها در بازی‌

سونی احتمالاً در حال کار روی نسخه‌ی جدیدی از کنترلر دوال سنس است که از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

براساس پتنتی جدید، سونی مشغول کار روی ویژگی منحصر‌به‌فردی برای نسل بعدی دسته بازی Dual Sense است که می‌تواند به گیمرها برای تجربه‌ی راحت‌تر بازی‌ها کمک کند. یکی از پتنت‌ها نشان داده است که هوش مصنوعی احتمال دارد برای کمک به گیمرها در چالش‌های سخت بازی‌ها در کنسول بازی سونی به‌کار گرفته شود.

در‌حال‌حاضر، سونی دوال سنس را در نوع پایه و Edge یا پرو عرضه می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده، دوال سنس جدید سونی تغییرات عمده‌ای به خود خواهد دید. یکی از تغییرات مهم مربوط به تاچ‌پد است که حالا به‌عنوان نمایشگر نیز عمل می‌کند.

این افزونه‌ای ساده برای طراحی فعلی نیست؛ بلکه کنترلر جدید به سیستم قوی یادگیری ماشین مجهز و مبتنی‌بر هوش مصنوعی خواهد بود. دوال سنس جدید از صفحه‌نمایش برای کمک به کاربران ازطریق نمایش دکمه‌ها برای انجام بهترین اقدام در بازی استفاده خواهد کرد.

در تکمیل این ویژگی علاوه‌بر دکمه‌ها، تریگرها نیز فعال می‌شوند تا به بازیکنان بهترین راهنمایی‌ها را ارائه دهند. این سیستم تضمین می‌کند که بازیکنان به‌کمک این ویژگی بدانند چه اقداماتی را در طول بخش های دشوار بازی باید انجام دهند.

روی کاغذ، این ویژگی می‌تواند به بازیکنان در پیروزی در مراحل چالش‌‌برانگیز یا حل معماهای سخت کمک کند. حتی اگر در یک بازی مسیر را گم کردید، این ویژگی مسیر درست را به شما نشان می‌دهد.

قابلیت جدید می‌تواند به آسان‌تر‌شدن بازی‌ها برای گیمرهای بی‌تجربه یا افراد معلول نیز کمک کند. با‌این‌حال، برای کاربرانی که این قابلیت را نمی‌پسندند، احتمالاً امکان غیرفعال‌کردن آن وجود داشته باشد؛ چرا‌که روشن‌شدن دائم نورهای راهنما در دسته‌ی بازی می‌تواند آزاردهنده باشد؛ به‌خصوص اگر راهنمایی درستی هم ارائه ندهند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط