اخبار جدیدتکنولوژیرویداد ها

نوکیا قصد دارد شبکه‌ساز اینفینرا را با ۲.۳ میلیارد دلار بخرد.

مشکلاتی که مشتریان در مدیریت سیستم‌های قابلیت پاسخگویی به نیازهای بالقوه‌ی هوش مصنوعی تولیدی و عملیات ابری دارند، انگیزه اصلی پشت این معامله است. نوکیا اعلام کرده است که یک معامله به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار برای خرید شرکت اینفینرا از سان خوزه، کالیفرنیا، که در زمینه شبکه‌سازی نوری و نیمه‌رسانای نوری فعالیت دارد، راه اندازی کرده است، با امید به گسترش پایگاه مشتریان خود در شمال آمریکا.

این استخراج، به عبارت دیگر، “قدرت فناوری شرکت در زمینه نوری را تقویت می‌کند و میزان تعامل با مشتریان وبمقیاس که سریع‌ترین بخش رشد بازار است، را افزایش می‌دهد”، به گفته‌ی نوکیا در بیانیه‌ای که روز جمعه این معامله را اعلام کرد. این تراکنش، همراه با فروش اخیر شبکه‌های زیردریایی که به تازگی اعلام شده است، به ایجاد زیرساخت شبکه‌ای با سه ستون قوی از شبکه‌های ثابت، شبکه‌های IP و شبکه‌های نوری منجر خواهد شد، به گفته شرکت فنلاندی.

تحلیلگران به طور احتیاطی خوش‌بین هستند. معاملات چندمیلیارد‌دلاری گاهی اوقات به دلیل تضادهای فرهنگی در تاریخچه‌ی موفقیت مختلطی داشته‌اند. الگوی معمول این است که شرکت خریدار بزرگ اعتراف می‌کند که در یک حوزه به کمک نیاز دارد و سپس یک شرکت که در آن فضا تخصص دارد را خریداری می‌کند. اما سپس شرکت خریدار اغلب سعی می‌کند شکل دهد شرکت خریدار شده را به فرهنگ شرکت مادر، که اهداف اصلی معامله را تحت تاثیر قرار می‌دهد، که این مسئله به ریشه‌ی معامله خورده است.

آجیت داس، مدیر زیرساخت شبکه برای تحلیلگر بازار IDC، گفت که اگرچه تاریخچه‌ی مشابه معاملات نگران‌کننده است، اما فکر می‌کند که این معامله ممکن است موفق باشد.

در ابتدا، او به وجود “تداخل حداقلی محصول” در دو شرکت اشاره کرد.

کارایی

به دلیل نیازهای داده‌ای و نیرویی اکستریم هوش مصنوعی و محیط‌های ابری که منتظر است در سال‌های آینده به شدت افزایش یابند، داس می‌بیند که بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌ها نیاز به گزینه‌های بیشتر از آنچه که امروز دارند دارند. داس به خصوص از مصرف انرژی نگران است: او اظهار کرد که ارتباطات نوری بسیاری از انرژی مصرف می‌کند، اما “اینفینرا محصولاتی دارد که از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمدتر هستند.”

“برای نوکیا برای واقعا تفاوتی در حوزه شبکه‌سازی نوری به وجود آوردن، آن‌ها نیاز به مقیاس و یک اثر پایه در مرکز داده دارند”، داس گفت. “نوکیا با روترها و سوئیچ‌های قوی خود قوی است در حالی که اینفینرا در محصول نوری قوی است. و تجارت به هر دو احتیاج دارد.”

ریچارد کرامر، مدیر عامل مطالعات آرت در لندن، عملکرد مالی نوکیا را دنبال می‌کند. او گفت که برخی از بازگشت سرمایه‌گذاری نوکیا از این معامله تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که شرکت‌های مشتری اینفینرا چه کسب‌وکار به نوکیا می‌آورد.

“واقعا به این بستگی دارد که [اینفینرا] آیا توافقات مقیاس بزرگ را با محصولات جدید محکم کرده است یا خیر”، کرامر گفت.

نوکیا پیشنهاد داده است که به سهامداران اینفینرا یک پاداش ۲۸ درصد بیشتر از قیمت سهام اینفینرا در پایان کسب‌وکار در ۲۶ ژوئن و ۳۷ درصد بیشتر از قیمت میانگین در طول شش ماه گذشته پرداخت کند، با حداقل ۷۰ درصد از مبلغ به صورت نقد. هیئت مدیره نوکیا گفته است که برنامه خرید سهام نوکیا را تسریع داده تا تضعیف مالی از معامله را جبران کند.

مطالب دیگر را مطالعه کنید:

تغییر مجوز های vmware
ربات های نظارتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا