نمایش وضعیت چراغ های راهنمایی و چند ویژگی جدید دیگر به زودی در گوگل مپ

مسیریاب گوگل مپ بزودی با اضافه شدن قابلیت‌های جدید نظیر ارتقای تجربه رانندگی در شب به‌روز می‌شود. این برنامه در iOS نیز در حال ارتقا است.

مسیریاب محبوب Google Maps با دریافت ویژگی‌های جدید، بیش از پیش کامل خواهد شد. امروز، گوگل از به‌روزرسانی‌های جدیدی برای اپلیکیشن گوگل مپ با تمرکز بر افزایش سهولت در رانندگی پرده برداشت. به‌عنوان مثال، این غول فناوری اکنون اطلاعات عوارضی را در برنامه خود اضافه کرده تا بدین وسیله امکان انتخاب مسیر از جاده معمولی یا مسیر عوارضی برای کاربر فراهم شود.

پس از اضافه شدن این ویژگی، حتی پیش از هدایت توسط گوگل مپ، اطلاعات مربوط به پرداخت عوارض و مبلغ آن با دریافت از مقامات محلی برای شما ارسال می‌شود. به گفته گوگل، برای دریافت هزینه‌های تخمینی، عواملی مانند مبالغ استفاده از کارت عوارض یا سایر روش‌های پرداخت، روز هفته و هم‌چنین میزان هزینه مورد انتظار در زمان مشخص بررسی خواهد شد. اکنون گوگل مقدار عوارض شما را قبل از شروع سفر محاسبه می‌کند.

علاوه بر این قابلیت، گوگل اعلام کرده که مسیریاب این شرکت، به شما امکان انتخاب جاده‌های رایگان و بدون عوارضی را خواهد داد. با ضربه زدن بر روی منوی سه نطقه در گوشه سمت راست بالای نمایشگر مسیرها، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا گزینه‌های مورد نظر خود از جمله مسیرهای رایگان را انتخاب کنید.

از ماه جاری، قیمت عوارض جاده‌ای در نسخه‌های اندروید و iOS برای ۲۰۰۰ جاده عوارضی در ایالات متحده، هند، ژاپن و اندونزی ظاهر خواهد شد. هم‌چنین، گوگل به‌زودی قرار است تا کشورهای بیش‌تری را به این فهرست اضافه کند.

رانندگی برای اولین بار در جاده، خصوصا در شب می‌تواند تجربه‌‌ای دلهره‌آور باشد. برای غلبه بر این ترس، گوگل ویژگی جدیدی به‌نام “rich new detail” را ارائه داده که به گوگل مپ امکاناتی نظیر چراغ‌های راهنمایی، علائم توقف، خطوط کلی ساختمان و مناطق مورد علاقه را اضافه می‌کند.

در برخی شهرها، جاده‌ها اکنون شکل، عرض، میانه و جزایر خود را نشان می‌دهند تا راننده موقعیت خود را به‌راحتی پیدا کند. هم‌چنین این ویژگی احتمال ترمز گیری ناگهانی راننده را کاهش داده تا از عبور لحظه آخری پیچ یا تغییر لاین در ثانیه‌های آخر جلوگیری کند. این ویژگی ناوبری به‌زودی برای پلتفرم‌های Android Auto، iOS، Android و Carplay کشورهای منتخب عرضه خواهد شد.

ارتقای برخی از ویژگی‌های گوگل مپ در iOS

گوگل هم‌چنین در حال کار بر روی سهولت دسترسی و کاربری Google Maps در iOS است. ویجت سفر پین شده به شما امکان می‌دهد به سفرهایی که در برگه “Go” در این برنامه پین کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. ویجت زمان رسیدن شما، حرکت بعدی را با استفاده از حمل‌ونقل عمومی نشان داده و حتی اگر در حال رانندگی باشید، مسیر منتخب را پیشنهاد می‌کند. هم‌چنین، ویجت جستجوی گوگل مپ فعلی برای پلتفرم iOS ابعادی کوچک‌تر به‌خود گرفته به‌طوری‌که تنها یک ضربه با پیمایش به مکان‌های مورد علاقه خود فاصله خواهید داشت.

برای دریافت ویجت‌های جدید، ابتدا باید از نصب آخرین نسخه گوگل مپ بر روی دستگاه iOS خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، در عرض چند هفته آینده می‌توانید روی میانبر Google Maps در برنامه اپل واچ ضربه بزنید تا ناوبری به‌سرعت در ساعت آغاز به کار کند. هم‌چنین با اضافه شدن قابلیت “Take Me Home” (من‌را به خانه ببر) بر روی این ساعت هوشمند، پس از لمس آن، مسیرهایی را برای رسیدن به مقصد خود دریافت خواهید کرد.

طی ماه‌های آینده، گوگل مپ مستقیما در سیری، اسپات‌لایت و برنامه Shortcuts در iOS ادغام خواهد شد. بنابراین پس از تنظیم همه میانبرهای لازم، می‌توانید با فرمان صوتی “Hey Siri, Get Directions” یا “Hey Siri, Search in Google” برای دریافت اطلاعات از این برنامه مسیریابی و پیمایش بهره ببرید. این ویژگی در ماه‌های آینده با قابلیت جستجوی پیشرفته سیری که در تابستان پیش‌رو ارائه می‌شود، عرضه خواهد شد.

گوگل هم‌چنین نقشه‌های برنامه خود را در ابعادی فراتر از ناوبری سفر گسترش داده است. این اپ محبوب به شما پیشنهادهایی در مورد محل اقامت، محل غذا خوردن و کارهایی که هنگام رسیدن به مقصد انجام می‌دهید را به شما ارائه خواهد داد.

 

منبع: گجت نیوز

مطالب مرتبط