معاملات رمزارز در چین ممنوع شد

بانک مرکزی چین اخیرا اعلام کرد که هرگونه معاملات رمزارز در این کشور ممنوع است و نمی‌توان از ارزهای دیجیتال به مانند دیگر ارزها در بازار استفاده کرد.

در بیانیه منتشرشده از سوی بانک مرکزی اعلام شده که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، نظم اقتصادی و مالی را مختل کرده و به افزایش پولشویی، جمع‌آوری غیرقانونی سرمایه، کلاهبرداری، طرح‌های هرمی‌ و دیگر قعالیت‌های غیرقانونی کمک کرده است.

طبق گفته بانک مرکزی چین، از این پس هرگونه معاملات رمزارز در این کشور ممنوع است و چین با قاطعیت، هرگونه تبلیغ ارزهای مجازی را محدود و با این فعالیت‌های مجرمانه غیرقانونی مقابله می‌کند.

همچنین در این بیانیه آمده که این کشور خود را متعهد به حفاظت از دارایی‌های مردم می‌داند و از هیچ تلاشی برای حفظ نظم اقتصادی و مالی و ثبات اجتماعی فروگذار نمی‌کند. بیانیه اخیر بانک مرکزی چین، اوج اقدامات سرکوبگرانه چین در قبال رمزارزها در این کشور محسوب می‌شود.

دولت چین از ماه مه امسال، نسبت به تجارت و معامله در حوزه رمزارزها هشدارهایی را برای مردم کشور خود منتشر کرد و در ماه ژوئن نیز ممنوعیت هرگونه فعالیت و ارائه خدمات در زمینه رمزارز را به موسسات مالی ابلاغ کرد.

بلومبرگ در گزارش خود، دلیل این تصمیم بانک مرکزی چین علیه رمزارزها را صرف انرژی زیاد برای استخراج معاملات رمزارز عنوان کرد. در حال حاضر، چین در بحران انرژی قرار دارد که فعالیت بسیاری از صنایع این کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

منبع:itiran

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط