مدیر سابق گوگل از این شرکت یک میلیون دلار غرامت می‌گیرد

در دادگاهی در آمریکا، گوگل به پرداخت مبلغی هنگفت به یکی از کارمندانش محکوم شد که از همکاران مرد هم‌سطح خود کمتر حقوق می‌گرفت.

هیئت منصفه‌ی دادگاهی در سان‌فرانسیسکو، گوگل را به پرداخت بیش از یک میلیون دلار به یک مدیر اجرایی زن، به‌دلیل تبعیض جنسیتی محکوم کرده است. آلکو رو، مدیر فنی گوگل کلاد، با ادعای دریافت‌ حقوق کمتر نسبت به همکاران مردِ هم‌سطح و هم‌مسئولیت خود، از غول تکنولوژی شکایت کرده بود.

مدیر سابق گوگل مدعی شده است که با ۲۳ سال سابقه در حوزه‌های مالی و فناوری، هنگام پیوستن به غول موتور جست‌وجو، در سطح پایین‌تری از کارکنان مردِ کم‌سابقه‌تر استخدام شده بود؛ این اختلاف سطح باعث می‌شد تا آلکو رو از مردان هم‌سطح خود تا ۲۵۰ هزار دلار حق‌وحقوق سالانه‌ی کمتری دریافت کند. او می‌گوید که پس از درخواست ترفیع، آن جایگاه به مردی کم‌صلاحیت‌تر رسید و پس از اعتراض داخلی، گوگل مقام او را تنزل داد.

به گزارش Bloomberg، درحالی‌که دادگاه ادعای وکلای این زن مبنی بر تخطی گوگل از قوانینِ کاری نیویورک با پرداخت حقوق کمتر نسبت به دو کارمند مرد دیگر را بی‌اساس دانست؛ این شرکت باید ۱۵۰ هزار دلار برای تشویش عاطفی و یک میلیون دلار غرامت تنبیهی، به‌دلیل خودداری از ترفیع او به‌دلیل جنسیتش و در نهایت انجام عمل تلافی‌جویانه، به خانم رو بپردازد.

وکیل خانم رو حکم صادرشده را حاوی پیامی مبنی بر عدم تحمل تبعیض و انتقام علیه زنان در دنیای فناوری دانست. در همین حین، گوگل می‌گوید که عملکرد خانم رو با همان معیار‌های کارکنان مرد این شرکت سنجیده می‌شد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط