اخبار جدیدرویداد ها

مدیرعامل اپل بیش از ۵۰ میلیون دلار از سهام خود را فروخت

جزئیات فروش سهام مدیرعامل اپل

تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیراً بیش از ۵۰ میلیون دلار از سهام خود در این شرکت را فروخت. طبق گزارش‌ها، او بیش از ۲۲۰ هزار سهم از سهام اپل را که به نام خود داشت، به ارزش حدود ۵۰ میلیون دلار به فروش رسانده است.

با اینکه سهام اپل اغلب توسط سرمایه‌گذاران برای مدت طولانی نگهداری می‌شود، اما مدیران اجرایی گاهی برخی از سهام خود را می‌فروشند. براساس گزارشی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده است، تیم کوک دقیقاً ۲۲۳,۹۸۶ سهم را به ارزش ۵۰,۲۷۶,۰۷۶ دلار فروخته است.

این فروش، هرچند قابل توجه، اتفاق نادری نیست؛ چرا که کوک معمولاً در ماه اکتبر به فروش بخشی از سهام خود می‌پردازد. برای نمونه، او در سال ۲۰۲۳، از این طریق حدود ۴۱.۵ میلیون دلار به دست آورد. همچنین، در آوریل ۲۰۲۴ نیز سهام دیگری به ارزش تقریبی ۱۶ میلیون دلار فروخت.

طبق گزارشی از MacRumors، تیم کوک مدیرعامل اپل در اوایل همین هفته ۲۱۹,۵۰۲ سهم جدید از سهام اپل را به‌عنوان بخشی از پاداش عملکردی خود دریافت کرده است. از این تعداد، ۵۴,۸۷۶ سهم به مرور و طی سال‌های ۲۰۲۷، ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ به او اعطا خواهد شد. علاوه بر این، ۱۶۴,۶۲۶ سهم دیگر نیز بر اساس عملکرد او تعیین شده و قرار است در اکتبر ۲۰۲۷ به او واگذار شود. بسته به عملکرد اپل در سال‌های مالی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷، این مقدار سهام ممکن است از ۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یابد.

تیم کوک مدیرعامل اپل علاوه بر حقوق پایه ۳ میلیون دلاری خود در سال ۲۰۲۳، ۴۷ میلیون دلار به‌عنوان پاداش سهامی و ۱۰.۷ میلیون دلار به‌صورت پاداش غیرسهامی دریافت کرده است. همچنین ۲.۵ میلیون دلار دیگر به‌عنوان غرامت برای هزینه‌های امنیتی به او پرداخت شده است.

مطلب پیشنهادی

نمایشگر اپل ۲۰۲۵ منتشر میشود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا