UPspec برای ایکس باکس سری اس مانیتور اختصاصی توسعه می‌دهد

UPspec برای ایکس باکس سری اس مانیتور اختصاصی توسعه می‌دهد

شرکت نوپایی به نام UPspec در حال توسعه‌ی صفحه‌نمایشی است که می‌توان آن را به کنسول خانگی ایکس باکس سری اس متصل کرد و به تجربه‌ی بازی‌ها پرداخت.

تاکنون ایده‌های مختلفی برای کنسول‌های خانگی مطرح شده است که البته تمامی آن‌ها شامل نرم‌افزار یا سخت‌افزار همراه کنسول نمی‌شود؛ بلکه شرکت‌های مستقلی هستند که لوازم جانبی با ویژگی‌های جالب برای کنسول‌های خانگی طراحی و عرضه می‌کنند. یکی از این ایده‌ها مانیتوری با قابلیت اتصال به دستگاه است. البته مدل‌هایی معرفی شده که صفحه‌نمایش به دستگاه متصل است و امکان جداسازی آن وجود ندارد.

TechSpot گزارش می‌دهد که چنین ایده‌ای بار دیگر مطرح شده و شرکتی نوپا به دنبال تولید یک مدل صفحه‌نمایش قابل جدا شدن برای کنسول خانگی ایکس باکس سری اس است. محصول استارتاپ UPspec، صفحه‌نمایش ۱۱٫۶ اینچی با پنل LED به نام ایکس اسکرین (xScreen) است که به پنل پشتی دستگاه متصل می‌شود و کاربر می‌تواند در هنگام تجربه‌ی بازی‌ ویدئویی، خروجی تصویر را از طریق صفحه‌نمایش تماشا کند.

ایکس اسکرین قادر به ارائه‌ی محتوا در رزولوشن ۱۰۸۰p است و از بلندگوی درون‌ساختی استفاده می‌کند. به لطف طراحی این مانیتور، کاربر می‌تواند صفحه‌نمایش را مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌شود، تا کند. باید در نظر داشت که چنین محصولی، کنسول خانگی را به کنسول قابل حمل تبدیل نمی‌کند. در واقع صفحه‌نمایش فاقد باتری است و برای استفاده از کنسول، کاربر به اتصال دستگاه به برق نیاز دارد. صفحه‌نمایش برای تأمین انرژی به درگاه USB متصل می‌شود.

چنین صفحه‌نمایشی می‌تواند برای بسیاری از کاربران، گزینه‌ای ایده‌آل باشد. پدر و مادرانی که می‌خواهند کنسول به تلویزیون خانه متصل نشود، با پرداخت هزینه‌ای به‌مراتب کمتر از تلویزیون‌های موجود در بازار می‌توانند صفحه‌نمایش با ابعاد بسیار کمتر برای کنسول خانگی فرزندشان تهیه کنند. علاقه‌مندان می‌توانند ایکس اسکرین را در ازای ۲۴۹ دلار پیش‌خرید کنند.

به گفته‌ی کوتاکو، UPspec توانسته است با کیک‌استارتر ۹۷۰۳ دلاری به فعالیت خود ادامه بدهد؛ رقمی که تنها ۲۰ دقیقه زمان نیاز داشت تا استقبالی گسترده از پروژه‌ی این شرکت صورت بگیرد و رقم ذکرشده تأمین شود. UPspec توانسته است تاکنون ۵۸,۷۹۱ دلار جمع‌آوری کند و در نظر دارد برای اولین کسانی که به پروژه کمک مادی کرده‌اند، تخفیف ۲۰ درصدی برای خرید صفحه‌نمایش ایکس اسکرین در نظر بگیرد.

 ایکس اسکرین در مقایسه با تلویزیون‌های خانگی به‌مراتب ارزان‌تر است؛ اما برخی به قیمت ۲۴۹ دلاری انتقاد کرده‌اند و آن را لوازم جانبی گران‌قیمت می‌دانند. انتظار می‌رود عرضه‌ی صفحه‌نمایش قابل اتصال ایکس اسکرین در اواخر سال ۲۰۲۱ یعنی ماه دسامبر شروع شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *