شبکه اجتماعیرویداد ها

متا ۱.۴ میلیارد دلار جریمه می‌شود.

متا ۱.۴ میلیارد دلار جریمه می‌شود:

شرکت مادر فیسبوک، متا، ۱.۴ میلیارد دلار به تگزاس پرداخت می‌کند تا به دعوی حقوقی مربوط به استفاده بدون مجوز از داده‌های بیومتریک کاربران پایان دهد. این بزرگترین توافقنامه در تاریخ یک ایالت و بزرگترین توافقنامه مرتبط با حریم خصوصی است که به دست یک دادستان کل ایالت به دست آمده است.

توافقنامه، که روز سه‌شنبه اعلام شد، به معنای پذیرش گناه نیست و متا همچنان عدم تخلف را حفظ می‌کند.این اولین دعوی بود که دفتر دادستان کل تگزاس بر اساس قانون ۲۰۰۹ مربوط به داده‌های بیومتریک تگزاسی‌ها پیگیری کرد. این قانون کسب‌وکارها را ملزم به کسب رضایت و اطلاع‌رسانی قبل از جمع‌آوری داده‌های بیومتریک می‌کند و محدودیت‌هایی برای اشتراک‌گذاری این داده‌ها وضع می‌کند.

متا

متا در سال ۲۰۱۱ ویژگی “پیشنهاد برچسب” را معرفی کرد که به طور پیش‌فرض فعال بود و به طور خودکار از داده‌های محافظت‌شده توسط قانون ۲۰۰۹ استفاده می‌کرد. این سیستم در سال ۲۰۲۱ متوقف شد و متا اعلام کرد که بیش از ۱ میلیارد داده بیومتریک را حذف کرده است.

بر اساس توافق، متا باید دفتر دادستان کل را از فعالیت‌های احتمالی یا جاری که ممکن است تحت قوانین داده‌های بیومتریک ایالت قرار گیرد، مطلع کند. اگر تگزاس مخالفت کند، طرفین ۶۰ روز برای حل مشکل فرصت دارند.

مقامات متا گفتند که این توافق به شرکت کمک می‌کند تا راحت‌تر در مورد قوانین داده‌های بیومتریک ایالت با دفتر دادستان کل صحبت کند و افزودند که حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی اولویت‌های اصلی شرکت است.

سخنگوی متا گفت که شرکت از حل این مسئله خرسند است و به دنبال فرصت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در تگزاس، از جمله احتمالاً توسعه مراکز داده، است.

متا باید ظرف یک ماه نخستین قسط ۵۰۰ میلیون دلاری را پرداخت کند و اقساط بعدی ۲۲۵ میلیون دلاری از ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ به طور سالیانه پرداخت خواهد شد.سازمان غیرانتفاعی Consumer Reports از دعوی تقدیر کرد، اما اشاره کرد که ایالت‌ها موارد کمی از نقض حریم خصوصی را پیگیری کرده‌اند.

مَت شوارتز، تحلیلگر سیاست در Consumer Reports، گفت: “با رقابت شرکت‌ها برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ، جستجو برای داده‌های مصرف‌کننده ممکن است به رقابتی نامناسب تبدیل شود، بنابراین نهادهای نظارتی باید به دقت مراقب روش‌های ناعادلانه جمع‌آوری داده‌ها باشند.”

این توافق در حالی اعلام می‌شود که تکنولوژی بزرگ در حال گسترش حضور خود در تگزاس است و ایالت در تلاش است تا صنعت را تنظیم کند.

سال گذشته، قانون حریم خصوصی و امنیت داده‌های تگزاس تصویب شد که از اول ماه جاری به اجرا درآمد و کسب‌وکارها را ملزم به کسب مجوز از کاربران برای پردازش داده‌های حساس می‌کند. این قانون همچنین حقوقی برای دسترسی و حذف داده‌ها و توقف جمع‌آوری آنها به مصرف‌کنندگان می‌دهد.

دیوان عالی ایالات متحده اخیراً چالشی حقوقی علیه قانون رسانه‌های اجتماعی تگزاس را که از سانسور محتوای کاربران بر اساس دیدگاه‌های سیاسی جلوگیری می‌کند، به دادگاه پایین‌تر برای بررسی بیشتر ارسال کرده است.

دوال سنس astro bot برای ps5 منتشر شد کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا