مایکروسافت سرانجام تیرماه به عمر ادوبی فلش در ویندوز ۱۰ پایان می‌دهد

مایکروسافت از تابستان شروع به حذف ادوبی فلش از ویندوز ۱۰ خواهد کرد.آپدیت حذف ادوبی فلش پلیر از ویندوز ۱۰ از تیرماه اجباری خواهد شد. به این ترتیب با آپدیت ویندوز ۱۰ به نسخه ۲۱H1 دیگر خبری از فلش در ویندوز نخواهد بود. عرضه این آپدیت از ماه آینده آغاز خواهد شد اما برخی کاربران آن را زودتر از موعد دریافت کرده‌اند.

این آپدیت برای حذف فلش پلیر برای نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز نیز منتشر خواهد شد. ویندوز ۸.۱، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و نسخه Embedded ویندوز ۸ که کماکان پشتیبانی نرم‌افزاری می شوند، چنین آپدیتی را دریافت خواهند کرد.

مایکروسافت حذف ادوبی فلش از اج را آغاز کرده است

مایکروسافت همین حالا هم به پشتیبانی از فلش در مرورگر اج خود پایان داده است. این آپدیت برای اغلب کاربران به‌صورت خودکار دانلود و نصب شده است. با این‌حال نسخه فلش پلیری که همراه با ویندوز نصب می‌شد هم قرار است از تابستان حذف شود.

گفتنی است در صفحه پشتیبانی این آپدیت درج شده این آپدیت فلش پلیر نصب شده دستی توسط کاربر از منابع دیگر را حذف نخواهد کرد. به این ترتیب اگر مجبور هستید از فلش پلیر استفاده کنید کماکان این امکان وجود خواهد داشت. با این‌حال با توجه به مشکلات امنیتی جدی و فراوان فلش استفاده از آن را به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم.

مرگ تدریجی ادوبی فلش سال‌هاست که آغاز شده است. مرورگرهای مهم و اصلی پشتیبانی از فلش پلیر را از سال ۲۰۱۶ متوقف کردند. حتی خود ادوبی هم در پایان سال ۲۰۲۰ به پشتیبانی از این فرمت قدیمی پایان داد.

با پایان پشتیبانی از فلش اما می‌توانید در وب‌سایت آرشیو اینترنت به هزاران بازی و انیمیشن قدیمی فلش کماکان دسترسی داشته باشید. این وب‌سایت این انیمیشن‌ها و کلیپ‌ها را با یک شبیه‌ساز فلش به استاندارد ایمن‌تر HTML5 تبدیل کرده که بتوانید بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *