مایکروسافت در Winows 11 چه مشکلی را حل کرد؟

مایکروسافت نسخه آزمایشی جدید از ویندوز ۱۱ را برای کاربران اینسایدر منتشر کرده که نه تنها برخی باگ‌های این سیستم عامل را برطرف می‌کند، بلکه مشکل پردازنده‌های AMD هم توسط آن رفع می‌شوند.

نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۰۰۰.۲۸۲ توسط کانال‌های بتا و پیش‌نمایش در دسترس آزمایش‌کنندگان قرار داده که شامل چندین اصلاحات می‌شود. از جمله مشکلات برطرف شده در این بیلد می‌توان به مشکلات سیستم عامل جدید مایکروسافت با پردازنده‌های AMD و مشاهده تسکبار قدیمی ویندوز ۱۰ به جای نسخه جدید اشاره کرد.

AMD و مایکروسافت هر دو تایید کردند که برخی از کاربران هنگام اجرای ویندوز ۱۱ روی رایانه‌هایی با پردازنده AMD دچار افت عملکرد شده‌اند. این مشکل به شدت روی اجرای بازی‌ها تاثیرگذار بود، البته سایر عملکردهای محاسباتی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد. طبق گزارش‌های منتشر شده، این مشکل به کش L3 و انتخاب هسته «ترجیحی» مربوط شده که مانع از نحوه انجام یک کار توسط سریع‌ترین هسته پردازنده می‌شود.

اکنون مایکروسافت طبق یادداشت انتشار خود عنوان می‌کند بیلد ۲۲۰۰۰.۲۸۲ مشکل کش L3 ویندوز ۱۱ که بر عملکرد دستگاه‌هایی با پردازنده‌های رایزن AMD تاثیر می‌گذارد را برطرف می‌کند. با این وجود، بیلد جدید مشکل انتخاب هسته ترجیحی را برطرف نمی‌کند.

همچنین برخی کاربران گزارش کرده بودند که به جای تسکبار جدید، نسخه قدیمی آن را مشاهده می‌کنند. به همین منظور در یادداشت مایکروسافت آمده که این مشکل نیز برطرف شده است. ردموندی‌ها در ادامه یادداشت خود به اصلاحات متعدد دیگری اشاره کرده‌اند.

مایکروسافت و AMD اعلام کردند که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی مشکل پردازنده‌های AMD در ویندوز ۱۱ برطرف خواهد شد.

این موضوع در حالی اعلام شده که اولین آپدیت ویندوز ۱۱ برای رفع برخی باگ‌ها هفته گذشته منتشر شد. اما کاربران پس از دریافت این نسخه، عنوان کرده بودند که مشکلات سیستم عامل جدید مایکروسافت با پردازنده‌های AMD بیشتر شده است.

منبع: Digiato

آموزش دوره مایکروسافت 

مطالب مرتبط