اخبار قدیمینرم افزار

لینوکس نسخه جدیدی از صفحه آبی مرگ ویندوز را معرفی می‌کند

سیستم‌عامل رایگان لینوکس، در یک حرکت جدید، نسخه‌ای از صفحه آبی مرگ (BSOD) مشابه ویندوز را برای هشدار به کاربران در مواقع بروز مشکلات کرنل ارائه می‌دهد.

لینوکس در نسخه ۶.۱۰ برای اولین بار صفحه آبی مرگ، که به طور رسمی “DRM Panic” نامیده می‌شود، را به سیستم‌عامل خود اضافه خواهد کرد. این ویژگی جدید به کاربران اطلاع می‌دهد که نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم دارند و در آینده بهبودهای بیشتری خواهد یافت.

این قابلیت با همکاری درایورهای مدیریت رندر مستقیم (DRM) و درایورهای تنظیم حالت کرنل (KMS) به سیستم‌عامل اضافه شده است. در نسخه ۶.۱۰، مدیریت‌کننده وحشت DRM به کرنل اضافه می‌شود و درایورهای SimpleDRM، MGAG200، IMX و AST را در ابتدا پشتیبانی خواهد کرد.

پچ‌های وحشت Nouveau-DRM در حال آماده‌سازی هستند و احتمالاً در نسخه ۶.۱۱ لینوکس منتشر خواهند شد. Systemd نیز در دسامبر ۲۰۲۳ صفحه خطای مشابهی را به عنوان BSOD برای نسخه ۲۵۵ خود معرفی کرد.

اولین نگاه به صفحه آبی مرگ لینوکس خاویر مارتینز کانیلاس، توسعه‌دهنده Red Hat، در Mastodon اولین تصویر از BSOD لینوکس را به اشتراک گذاشت. صفحه آبی لینوکس کمتر مبهم ابهامات کمتری از نسخه ویندوز است.

این صفحه شامل یک صفحه آبی کامل با یک پنگوئن ASCII در گوشه بالا سمت چپ است. متن “Kernel Panic!” در مرکز صفحه قرار دارد و زیر آن پیامی کوچکتر که از کاربر می‌خواهد کامپیوتر را راه‌اندازی مجدد کند.

در آینده، پیام خطا با جزئیات بیشتری همراه خواهد شد و امکان دریافت خطا با یک کد QR نیز فراهم خواهد شد.

چگونه می‌توانید صفحه آبی مرگ لینوکس را امتحان کنید اگر از نسخه ۶.۱۰ یا بالاتر لینوکس استفاده می‌کنید – یا سیستمی که از “DRM Panic” پشتیبانی می‌کند استفاده میکنید؟

– می‌توانید با استفاده از فرمان زیر، BSOD جدید لینوکس را به صورت دستی آزمایش کنید:

echo c > /proc/sysrq-trigger

 

اگر به این دست از مطالب علاقمند هستید این خبر”مشکل مصرف بالای حافظه در هنگام استفاده از زیرسیستم ویندوز برای لینوکس ” را مطالعه کنید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا