مدیر WhatsApp از احتمال ورود تبلیغات به این پیام‌رسان می‌گوید

رهبر WhatsApp می‌گوید که احتمالاً تبلیغات به بخش Status این پیام‌رسان (قابلیتی مشابه استوری اینستاگرام) اضافه خواهند شد.

واتساپ مشخصاً به تبلیغات علاقه‌ی بسیار زیادی دارد؛ اما در تلاش است بنرهای تبلیغاتی را به‌گونه‌ای اضافه کند که تجربه‌ی کاربری تحت‌تأثیر قرار نگیرد.

مدیر واتساپ می‌گوید که این پیام‌رسان در صفحه‌ی اصلی پیام‌ها تبلیغ نشان نخواهد داد؛ اما تبلیغات ممکن است وارد بخش Status (قابلیتی مشابه استوری) و کانال‌ها بشوند.

ویل کاتکارت، رهبر واتساپ، در مصاحبه با رسانه‌ای برزیلی رسماً اعلام کرد که ممکن است این پیام‌رسانِ پرکاربر میزبان تبلیغات شود. کاتکارت دو ماه پیش صراحتاً ورود هرگونه بنر تبلیغاتی به واتساپ را تکذیب کرده بود؛ اما سخنان جدیدش نشان می‌دهد که او و سایر مدیران واتساپ به‌طور جدی به افزایش درآمد ازطریق تبلیغ فکر می‌کنند.

در بخشی از سخنان جدید کاتکارت می‌خوانیم: «اضافه‌کردن تبلیغات به صفحه‌ی چت‌ها، کار درستی نیست؛ اما امکان دارد تبلیغات به سایر بخش‌ها مثل کانال‌ها یا استاتوس اضافه شود. کانال‌ها ممکن است از مردم برای عضوشدن پول دریافت کنند تا کانال صرفاً در‌دسترس کاربران اشتراکی قرار بگیرد. به‌طور‌کلی، برنامه‌ای برای اضافه‌کردن تبلیغات به صندوق ورودی پیام‌های شما نداریم.»

واتساپ چند سال پیش ایده‌ی اضافه‌کردن تبلیغ به بخش استاتوس را مطرح کرده بود؛ اما هرگز این کار را عملی نکرد. با وجود مطرح‌شدن دوباره‌ی این ایده، واتساپ هنوز‌هم تبلیغ ندارد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط