فورتینت شرکت امنیت ابری لِیس‌ورک را تصاحب می‌کند

فورتینت تکنولوژی لِیس‌ورک را در بسته‌های SASE و Security Fabric خود ادغام خواهد کرد.

فورتینت به توافقی برای خرید شرکت امنیت ابری لِیس‌ورک با مبلغی نامعلوم دست‌یافته است.
لِیس‌ورک که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، به‌خاطر فناوری‌های مبتنی بر یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و اتوماسیون که به مشتریان اجازه مدیریت و امنیت جریان‌های کاری ابری را می‌دهد، شناخته شده است. طبق اظهارات این شرکت، فناوری امنیتی آن به دنبال فعالیت‌های غیرعادی می‌گردد، آن‌ها را فیلتر می‌کند و جزئیات مربوط به آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات امنیتی حیاتی باشد.
یک گزارش اخیر از Frost & Sullivan بیان می‌کند که لِیس‌ورک نقشه راه روشنی برای به‌روزرسانی‌های فناوری دارد که بر حوزه‌هایی مانند مدیریت وضعیت امنیتی، تشخیص تهدید، تحقیق و رفع خودکار تمرکز دارد.
فورتینت فناوری لِیس‌ورک را در طیف گسترده‌ای از محصولات خود، از جمله بسته‌های SASE و Security Fabric ادغام خواهد کرد.

جان مدیسون، مدیر بازاریابی فورتینت، در وبلاگی درباره این خرید گفت که لِیس‌ورک فناوری‌های ثبت‌شدهٔ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، معماری با و بدون عامل برای جمع‌آوری داده‌ها، یک دریاچه داده‌های داخلی و یک پیشنهاد امنیت کد قوی که خدمات حفاظت از برنامه‌های ابری بومی را برای محافظت از اتفاقات داخل ابر ادغام می‌کند، ارائه می‌دهد.
او بیان کرد: “ما قصد داریم این پلتفرم را با ادغام آن با قابلیت‌های فایروال و WAAP فورتینت قوی‌تر کنیم تا بیشتر به مشتریان کمک کنیم که ریسک‌ها و تهدیدات در زیرساخت‌های پیچیده بومی ابری را از کد تا ابر شناسایی، اولویت‌بندی و رفع کنند.”
“ترکیب این دو به مشتریان اجازه می‌دهد تا از آنچه در داخل برنامه ابری اتفاق می‌افتد و همچنین آنچه بین برنامه و دنیای بیرون اتفاق می‌افتد، محافظت کنند.”

لِیس‌ورک بخشی از اکوسیستم پلتفرم حفاظت از بار کاری ابری است که گزارش اخیر Frost & Sullivan آن را بسیار پراکنده توصیف کرده و شامل ارائه‌دهندگان خدمات ابری، فروشندگان امنیت شبکه و نقطه پایانی سنتی، فروشندگان ارزیابی آسیب‌پذیری و استارتاپ‌های تخصصی امنیت ابری می‌شود. بیش از ۵۰ فروشنده در فضای CWPP جهانی رقابت می‌کنند، از جمله Palo Alto، Microsoft، Broadcom/VMware Carbone Black، Wiz و Check Point. تا پیش‌ازاین، شایعاتی درباره احتمال خرید لِیس‌ورک توسط Wiz وجود داشت.
طبق اظهارات این شرکت، “Frost & Sullivan پیش‌بینی می‌کند که روند روبه‌رشدی به سمت تجمیع وجود دارد و انتظار می‌رود خریدها و ادغام‌های بیشتری صورت گیرد.”
“این احتمالاً منجر به گزینه‌های کمتر اما قوی‌تری برای سازمان‌ها خواهد شد، زیرا فروشندگان بزرگ‌تر با منابع بیشتر می‌توانند راه‌حل‌های جامع‌تری ارائه دهند که نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند.”
انتظار می‌رود که معامله فورتینت/لِیس‌ورک در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ نهایی شود.

 

منبع:NETWORKWORLD

مطالب مرتبط