فردی نابینا به‌عنوان مشاور وزیر در وزارت ارتباطات منصوب شد

به نقل از زوم ایت

به‌منظور پیگیری دسترس‌پذیر کردن نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های ایرانی برای نابینایان، یک فرد نابینا به‌عنوان مشاور در سازمان فناوری اطلاعات منصوب شد.

چند هفته‌ی پیش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه‌ی شخصی اینستاگرام خود، با انتشار تصویری از یک فرد نابینا در دفترش، اعلام کرد: «این فرد از نخبگان نابینا است و برای من نامه‌ای نوشته بود که از اول درخواست کردم تا برای صحبت پیرامون مشکلش به وزارت ارتباطات بیاید.»

محمد جواد آذری جهرمی در رابطه ‌با علت این ملاقات اعلام کرده بود که امیر سلیمانی نسبت به قابل ‌استفاده ‌نبودن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی ایرانی برای افراد نابینا و کم‌بینا گله داشت؛ درنتیجه قول پیگیری درخواست او داده شد. وزیر ارتباطات از سازمان فناوری خواست تا رسیدن روز جهانی نابینایان با نام «عصای سفید» تمام برنامه‌های پرکاربرد ایرانی برای نابینایان قابل ‌استفاده شوند. او در همین راستا از فعالان استارتاپی نیز درخواست کرد تا ظرف چند هفته، به تلاش برای عملی ‌کردن هدف مذکور همت گمارند.

حال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش می‌دهد که هم‌زمان با روز جهانی نابینایان، امیر سلیمانی توسط سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان مشاور منصوب شده تا دسترس‌پذیر کردن نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی برای نابینایان را خود پیگیری کند.

روابط عمومی وزارت ارتباطات ابراز امیدواری کرده است که با این انتصاب جدید، نابینایان کشور بتوانند به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی همچون نقشه‌خوان‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، سامانه‌های دریافت و پرداخت و سایر اپلیکیشن‌هایی که این روزها زندگی را برای بسیاری از مردم تسهیل می‌کنند، دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *