عینک واقعیت افزوده اپل به زودی رونمایی می‌شود

تحلیلگران مورگان استنلی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کردند که چیزی به رونمایی از عینک واقعیت افزوده اپل باقی نمانده است.

در گزارشی که تحلیلگران مورگان استنلی برای سرمایه‌گذاران ارسال کرده‌اند، آمده است که اپل در طی ماه‌های اخیر چندین پتنت مرتبط با این محصول را ثبت کرده و از آنجایی که این رویه در سال ۲۰۱۴ و قبل از معرفی اپل واچ نیز مشاهده شد، احتمالا اهالی کوپرتینو در حال آماده‌سازی مقدمات رونمایی از این پوشیدنی مجهز به فناوری واقعیت افزوده است.

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: بزرگی و دشواری چالش‌های فنی، فشرده‌سازی باتری، شبکه ۵G، محاسبات، دوربین‌ها، حسگر لیدار، پروژکتورها و لنزهای خاص در یک عینک جذاب و سبک، نشان می‌دهند که ما به معرفی این محصول نزدیک شده‌ایم.

در ادامه آمده است: ورود اپل به سمت بازار عینک‌ها می‌تواند وضعیت فعالیت در این حوزه را برای تمامی‌بازیگران تغییر دهد چراکه این فناوری در میان کاربران، عادی و رایج خواهد شد. مجموعه‌ای از درخواست‌ها برای ثبت پتنت‌ها چیزی شبیه به دوران قبل از عرضه ساعت اپل واچ را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

در خصوص این عینک واقعیت افزوده که در برخی منباع خبری نیز از آن به عنوان هدست واقعیت افزوده اپل نیز یاد شده باید گفت که طبق آخرین اطلاعات، این محصول از قابلیت نمایش اطلاعات متنی و همچنین نوتیفیکیشن روی لنز عینک برخوردار است.

نمونه نزدیک به این عینک را پیشتر شرکت‌های گوگل با عینک Glass و اسنپ نیز با Spectalcles تولید کرده بودند و اخیرا نیز شرکت فیسبوک با معرفی عینک هوشمند Ray-Ban Stories خود را به عنوان بازیگر جدید این عرصه معرفی کرد.

اما شواهد حاکی از آن است که عینک واقعیت افزوده اپل، چیزی فراتر از پخش موسیقی با ضبط ویدیو را ارائه خواهد کرد. گفته می‌شود که این عینک قادر است اطلاعات را از طریق همگام‌سازی با دستگاه موبایلی نمایش دهد و جزییات دقیقی را با توجه به موقعیت مکانی، تقویم، علایق و… عرضه کند.

اگرچه هنوز اپل هیچ واکنشی را در قبال این اخبار نشان نداده اما انتظار می‌رود که این شرکت در جریان کنفرانس WWDC سال آینده که در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ خواهد بود، از این عینک واقعیت افزوده رونمایی کند.

اگرچه هنوز اپل هیچ واکنشی را در قبال این اخبار نشان نداده اما انتظار می‌رود که این شرکت در جریان کنفرانس WWDC سال آینده که در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ خواهد بود، از این عینک واقعیت افزوده رونمایی کند.

منبع:ITiran

آموزش دوره امنیت شبکه

مطالب مرتبط