دسترسی به صفحه شبکه پرس تی‌وی در اینستاگرام مسدود شد

اینستاگرام اخیرا دسترسی به صفحه شبکه «پرس ‌تی‌وی»، از کانال‌های برون‌مرزی صدا و سیما را برای مسئولین این شبکه مسدود ساخته و امکان بارگذاری محتوای جدید روی این صفحه وجود ندارد. موضوعی که تازگی نداشته و پیش از این صفحات خبری ایرانی به علت آنچه که نقض قوانین اینستاگرام عنوان شده بود، بارها با محدودیت دسترسی و حذف صفحه مواجه شده‌اند.

به گفته تیم سردبیری شبکه اجتماعی پرس تی‌وی، ۱۶ مهرماه با اعلام اینستاگرام، صفحه پرس تی‌وی در این شبکه اجتماعی به دلایلی ناشناخته برای این تیم مسدود شده و امکان بارگذاری محتوای جدید از آن‌ها گرفته شده است. البته این صفحه در اینستاگرام برای کاربران‌شان همچنان در دسترس است.

آن طور که سردبیر شبکه اجتماعی پرس تی‌وی عنوان کرده است، اینستاگرام برای بازگشایی حساب کاربری این صفحه از آن‌ها کد امنیتی ارسال شده را می‌خواهد اما تا کنون پرس تی‌وی چنین کدی را دریافت نکرده است. با وجود تلاش‌های بسیار تیم شبکه‌های اجتماعی وب‌سایت تلویزیون پرس تی‌وی برای یافتن راهی دیگر برای باز کردن قفل حساب، اینستاگرام هیچ اقدامی در بازگرداندن این صفحه نکرده است.

البته این موضوع برای کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر موضوع تازه‌ای نیست. طی چند سال اخیر بارها کاربران شبکه‌های اجتماعی از مسدود شدن حساب کاربری خود خبر داده‌اند و امکان دریافت کد تاییدیه حساب را نداشته‌اند. اما پس از گذشت مدتی، این مشکل برطرف شده است.

در سال جاری، وزارت دادگستری آمریکا اقدام به مسدودکردن دامنه دات کام وب سایت تلویزیون خبری پرس تی‌وی کرد که یوتیوب نیز در هفتمین اقدام مشابه خود، بار دیگر کانال پرس تی وی را از دسترس خارج کرد. شهریور سال گذشته، گوگل برای چندمین بار حساب کاربری شبکه پرس تی‌وی، در یوتوب را به علت نقض قوانین نقض قوانین صادرات که ظاهرا ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، مسدود کرده بود.

لازم به ذکر است اینستاگرام و گوگل طی چند سال اخیر بنابر آنچه که نقض قوانین گفته می‌شود، به حذف یا مسدودسازی صفحات و کانال‌های یوتوبی صدا و سیما و سایر خبرگزاری‌ها اقدام کرده‌اند

منبع:Digiato

آموزش دوره +Network

مطالب مرتبط