بایدن قصد دارد سخت‌گیری‌های بیشتری برای رمزارزها اعمال کند

بر اساس گزارش‌ها، دولت بایدن قصد دارد برای کنترل بیشتر صنعت رمزارزها، دستورالعمل‌های اجرایی جدیدی برای این صنعت به آژانس‌های فدرال ابلاغ کند.

طبق گزارش منابع ناشناسی به ِDecrypt، کاخ سفید در حال آماده‌سازی دستورالعملی اجرایی برای ارزهای دیجیتال است که به موجب آن، دولت بایدن می‌تواند دسترسی گسترده‌تر و نظارت بیشتری بر این حوزه داشته باشد.

طبق این گزارش، دستورالعمل بایدن آژانس‌های فدرال را ملزم به مطالعه بازار رمزارزها و ارائه دیدگاهشان می‌کند.

منابع ناشناس اعلام کردند که برنامه‌های مرتبط با این دستورالعمل هنوز در دست بررسی است:

بخشنامه پیشنهادی به آژانس‌های فدرال به آن‌ها اجازه می‌دهد با رعایت قوانین مالی، نوآوری‌های اقتصادی و امنیت ملی، در زمینه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال مطالعاتی انجام بدهند و توصیه‌های خود را ارائه کنند؛ وزارت خزانه‌داری، تنظیم‌کنندگان امور مالی، وزارت بازرگانی، بنیاد ملی علوم و سازمان‌های امنیت ملی از جمله سازمان‌هایی هستند که مشمول این دستورالعمل اجرایی می‌شوند.

در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است که پیش‌نویس این فرمان برای برخی از بخش‌ها منتشر شده؛ اما ممکن است کاخ سفید اقدامات غیر رسمی‌تری برای دستیابی به این هدف در پیش بگیرد.

شایعه اجرایی شدن این دستورالعمل در شرایطی مطرح شده است که بسیاری از بخش‌های دولتی ایالات متحده به صنعت ارزهای دیجیتال توجه بی‌سابقه‌ای نشان داده‌اند. این بخش‌ها شامل کمیسیون بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و وزارت دادگستری در ایالات متحده می‌شود که هرکدام تاکنون بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های برای چگونگی مطابقت صنعت رمزارز با قوانین فدرال ارائه کرده‌ است.

با توجه به اینکه تصویب این دستورالعمل‌ها در حیطه اختیارات کنگره است و رئیس‌ جمهور نقشی در آن ندارد، بایدن می‌تواند با استفاده از فرمان اجرایی که یکی از اختیارات سیاسی او در ایالات متحده است، آژانس‌های فدرال را مجبور کند برخی از این دستورالعمل‌ها را در اولویت کاری خود قرار بدهند و با توجه به زمینه‌ای که در آن تخصص دارند، پیشنهاد‌های خود را برای قانون‌گذاری در این حوزه ارائه کنند.

بنا بر درخواست‌های مکرر برای ارائه قوانین شفاف در حوزه ارزهای دیجیتال، به احتمال زیاد جهت‌گیری اصلی کاخ سفید در مورد این حوزه در هفته‌های آینده بیشتر مشخص خواهد شد؛ اما با توجه به احساسات منفی بسیاری از مقامات ارشد درباره رمزارزها، به نظر می‌رسد این قوانین در صورت تصویب در ایالات متحده به نفع ارزهای دیجیتال نباشند.

شما درباره اعمال محدودیت‌ در حوزه ارزهای دیجیتال چه دیدگاهی دارید؟ تصمیمات بایدن چه تأثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟

منبع:ITiran

آموزش دوره شبکه

مطالب مرتبط